tingeling123 Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 var på egguttak i dag og resultatet ble 22 egg! det er vel og merke veldig bra,men for mye.... nå vil de ikke sette tilbake på lørdag likevel i frykt for overstimulering og at jeg skal bli syk. skjønner det,men skuffet likevel.. nå må jeg vente enda lenger minst 2mnd.... uff, jeg som hadde gledet meg, men det er vel best slik... nå har jeg utrolig vondt i eggstokkene, det ble nok en påkjenning for de også. noen som har opplevd lignende?
C *baby i magen* Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 jeg fikk 35egg så jeg ble avbrutt. tok ikke eggløsnings sprøyta. men jeg kjente at eggstokkene var store og ømme, jeg klarte ikke å ha på meg bilbelte eller stram bukse. får håpe det blir bedre med deg da. fikk du eggene på frys?
tingeling123 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 ja, jeg tok eggløsningssprøyta på tirsdag og da var de enda usikker ang innsetting. men legen var ikke i tvil i dag. jeg var også fryktelig oppblåst,så ut som om jeg var 3mnd gravid. det ble totalfrys ja, trenger man egentlig 22 befruktete egg i fryseren? bioingenøren ringer i morgen med resultatene, spennende! hva skjedde med deg da? måtte du begynne på nytt?
ivf-MaMaMø Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Hmm, Eg hadde over 40 eggposer som var modne.. Men de tok bare ut 15 som var ideel størrelse på. Var kjempe oppblåst, og hadde nesten problemer med å ta på meg sokkene på slutten, men det var aldri snakk om å avbryte noe på meg. Var øm og oppblåst i noen dager etterpå men det gikk helt fint.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Var over 40 når de tok ut 17 egg. Befrukta og satte inn 2 igjen. Ble umiddelbart meget oppblåst. Verre og verre - lagt inn på sykehus. Ut igjen, merket at hørselen forsvant tidvis på ene øret. Vektøkning ca 5 kg og stor mage. Svimmel og dårlig; inn på sykehus igjen. Hemoglobin over 17 (normalt 12). Måtte måle all urinproduksjon og fikk intravenøs væsker. Stor fare for blodpropp. Store eggstokker. Til slutt endelig en lege som fikk tappet meg 4,5 l væske fra buken. Har enda arr etter stikket. Tilstanden bedret seg sakte, men sikkert. Var sykemeldt og delvis sykemeldt i ca 8-10 uker. Fikk til slutt en skjønn baby, så enden var god. Hadde jeg ikke blitt gravid ville ikke tilstanden blitt så dramatisk. Skjønner godt at de velger å normalisere kroppen din før de setter inn fryseegg. Lykke til;)
C *baby i magen* Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 tingeling123: jeg starter med kort regime nå snart om ca 2uker (den dagen jeg får mensen) det gleder jeg meg til da. og er glad de ikke villa at jeg skulle ta den eggløsningssprøyta. men det var ikke en liten sjans engang at jeg skulle ta den. det er ganske alvorlig med overstimulering, skummelt. men vi må vel risikere litt for å få det vi vil ha
anhov Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Med meg tok de ut 40egg, og måtte stoppe der fordi det var så inni granskauen ømt og vondt. Fikk heller ikke sette inn da, noe som jeg påfølgende uke var veldig glad for! Fikk masse væske i buken og følte meg helt "sprengt". Gikk en uke før jeg begynte å ligne på meg selv igjen. Du får bare trøste deg med at du sansynligvis kommer til å ha ett fint knippe befruktede egg på frys som bare ligger og venter!! Selv om man kan bli smårar av all ventingen... Lykke til i allefall!!
Esposita Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 Hei!! Ja jeg ble sinnsykt overstimulert begge de første gangene og hadde over 20 egg, følte meg "sprengt" nederst i magen og hadde det helt jævlig!!!! Så på 3.forsøket DROPPET de å sette meg på nesespray, og satte meg rett på noen sprøyter med veldig lav dose(50), og 10 dager etter kunne de hente ut 6 egg....og nå er jeg GRAVID:-DDD Det gikk liksom så fort ift de to første gangene at vi ikke trodde på det da vi oppdaget det i påsken, men nå tror jeg at jeg har skjønt det hehe... Helt utrolig.... Lykke til...spør om de kan gjøre det samme med deg, så du kanskje slipper nesesprayhelvete igjen!(bivirkn. av nesesprayen blir nemlig verre for hvert forsøk, så vær forberedt på det..)
tingeling123 Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. mars 2008 jeg er også innmarig oppblåst, det gjør vondt. gikk det over av seg selv? jeg trøsta meg nettopp med det, at jeg fikk mange egg i fryseren, men den gang ei.... der ligger det kun ett. tenk 40 egg da!!! det er helt utrolig altså! er det de som bommer så innmarig på dosene eller? hvorfor har man ikke UL allerede etter ett par dager? for så å justere dosen? hmm... hvordan gikk det til slutt meg deg og eggene dine da? tingeling123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå