Gå til innhold

Noen som ikke har begynt med grøt enda?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jente født den 11.4, har ikke begynt med grøt til henne enda. Har egentlig ikke tenkt å begynne med grøt til henne før hun nærmer seg 6 mnd alderen. Hun legger fint på seg, og er fornøyd med bare morsmelk. Så da ser jeg ikke behovet enda.

Har ikke begynt med grøt. Lillemor ble født 8.11. Tenkte jeg skulle vente litt til.. Men har ikke helt bestemt meg for når jeg skal begynne. Pga allergi vil jeg vente litt til.. Hun legger bra på seg, men er oppe mange ganger på natten for å spise, så får se hvor lenge jeg holder ut. HUn har holdt på sånn i 6 uker nå...

Jeg er ikke begynt enda.

Synes det er sånn styr med den 4 mnd grøten. Jeg pumper meg ikke så derfor må jeg kjøpe mme for å gi grøt. Først blande mme, så blande grøt..

Hmm,håper jeg kan vente til 6 mnd grøten. Den skal bare blandes med vann :)

Har gitt litt banan. Det liker ho godt.

Annonse

Her venter vi også en stund med grøten...:) Jenta vår er født 26.11.

Hun legger også fint på seg med mm og jeg synes d går aldeles greit, til tross for natteamming. Bare kos:) Gruer meg nesten til fullammingen skal trappes ned....:)

Annonse

Tuppa vår er fødd 4. november, og veks og trivs på morsmelk. Så lenge ho legg på seg og er happy har eg ikkje tenkt å introdusere fast føde før ho er 6 mnd, då får ho dra størst nytte av morsmelka (som muligens er litt "oppskrytt", ungen har i alle fall vore sjuk meir eller mindre heile vinteren, og vore til lege "ein million gongar"... men kanskje det hadde vore enno verre om ho fekk mme... kven veit?).

På helsestasjonen sa dei at dersom babyen fekk mme kunne ein godt begynne med fast føde ved 4 mnd, tarmane er modne nok då, men dersom babyen fekk mm, var det best å fullamme til 6 mnd og så begynne med graut.

Det gjekk greitt å fullamme storebror fram til 6 mnd, så eg satsar på at det går bra denne gongen og. Og så er det jo så enkelt!

Begynte så vidt med velling i går (blandet med mm). Han legger forsåvidt godt på seg av mm, men begynner å kreve veldig mange måltider etterhvert, spesielt på ettermiddag/kveld. Har tenkt å gå sakte frem. Han er forsåvidt 4,5 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...