pusur26 Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Går nå gravid me mitt 3 barn. Under alle graviditetene mine har jeg prøvd å slutte men har sprukket etter noen uker. Snakka me jordmora om dettan ho sa at så længe æ klara å trapp ned på røykinga så blir d litt bedre før den ufødte. Men e æ nåka dårligare mor enn dåkker som ikje røyk? Nei trur ikje d. Klart æ har dårli samvettighet før at æ røyka.Ka gjor di før i tia røyka å styra som bære det men man hørte næstn aldri at ongan va fullpakka av astma å andre sjukdomma som nån påstrå røyken føra te.Nei æ ilage me andre e vel ikje heilt perfekt heldivis, men INGEN får sei at æ e ei dårli mor selv om æ røyka under savngerskapet.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #2 Skrevet 28. mars 2008 Hei Pusur26! Jeg går gravid med mitt andre barn og sliter med akkurat det samme som deg! Man har jo så lyst, men man klarer ikke helt å gi slipp! Det blir forventet fra alle kanter at man SKAL slutte og det gjør det ihvertfall ikke noe lettere! Jeg røyka med min første og gjør det nå også. Det er som du sier, før i tiden fikk vi både røyk og rødvin inn med morsmelka, og det var ikke uvanlig å se ammende mødre med en røyk i hånda. Alle i min famile røyker og har gjort siden tidenes morgen, og har vært heldig i den forstand at vi er "friske". Men man sliter med dårlig samvittighet, for alle som røyker vet hva den gjør med deg fysisk. Men ingen kan påstå at vi er dårlige mødre! Lykke til videre!
pusur26 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2008 godt at nån har samme syn på saken som meg.Jo d e klart æ slitt me samvettigheta.Nei ingen ska få sei at vi e dårlige mødre men æ har fått diverse kommentara slengt etter mæ.Du får å ha lykke te videre
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Nei dette gjør jo ikke deg til en dårlig mor. Men jeg trur nok samvittigheten er ganske dårlig. Og en ting kan jeg si. At når jeg fikk minstemann, og fikk beskjeden om at han var født med ett øre, så var samvittigheten elendig. Tenk at jeg gjorde dette mot babyn min for å kunne røyke? det er jo helt utrolig og jeg følte meg som verdens mest egoistiske mor. Det er jo faktisk ikke kult å røyke, men et helvete å slutte. Men det går, bare vi er nok innstilt på det. Babyen fortjener en røykfri livmor.
pusur26 Skrevet 2. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2008 Ja d e klart samvettigheta e jævla dårli.
Yvonne04&Leon08 Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 hei, jeg slutte den dagen jeg fikk vite att jeg gravid med jenta mi=) men nå denne gangen så går det ikke=( er 26 uker og har ikke sluttet helt enda.=(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå