Gå til innhold

valget mellom vaginal & KS fødsel........

Anbefalte innlegg

jeg har kjempet i 7 mnd for å få keisersnitt, av personlige årsaker!!! og endelig i februar fikk jeg innvilget ks=)

nå er det bare 2,5 uker igjen og jeg skal legges inn siste 14 dager, fortsatt av personlige grunner!

til tross da for at vi fikk innvilget ks, så jobber di på spreng for å overtale meg til å føde vaginalt alikevell....

jeg er såååå usikker altså, og jeg må si jeg syns det er unødvendig av di å mase på meg på den måten!

jeg er førstegangs fødende, så jeg vet vel egentlig ikke hva jeg går til-noen av delene!

men jeg har hatt samtale, å jeg vet ks er mere smertefult etter fødsel, og jeg vet vaginal fødsel er det beste for barnet!!!

men i min situasjon, føler jeg at jeg må være litt egoistisk- og tenke på meg selv!!!!

Fortsetter under...

Annonse

Har akkurat gjennomgått planlagt ks, og jeg angrer ikke! For min del var det en nesten smertefri opplevelse, også etterpå, noe jeg er sikker på ikke ville vært tilfellet ved vaginal fødsel. Jeg har også erfaring fra arbeid med fødselsskadesaker, og i mitt tilfelle (smalt bekken) tror jeg nok at det var det beste for barnet også.

Ellers kan jeg jo si at de som fødte samtidig med meg som fødte på vanlig måte var uforskammet spreke etter fødslen, så en får vel kanskje en litt tøffere rekonvalesensperiode etterpå med kesiersnitt. Som sagt så hadde jeg nesten ikke smerter, men jeg har også forstått det slik at jeg kom meg unormalt raskt (jeg var på bena samme kveld som operasjonen).

For min del ville jeg som sagt gladelig valgt ks igjen, da vet jeg i hvert fall hva jeg har i vente under selve inngrepet, så får det heller være så vondt det bare vil etterpå. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...