Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Merker jeg begynner å bli stor nå. Har før lugget på 85, og har gått opp 10 kg hittil i svangerskapet (uke 30), noe som ikke er så ille i grunn... Men nå på 95 kg merker jeg at jeg faktisk er tjukk utenom graviditeten, og at kontorstolen plutselig er altfor smal... Jeg tenker kun på mat hele tiden, og synes det er vanskelig å gå 1 time mellom hver gang jeg spiser... Helst så vil jeg spise hele tiden, og gjerne hele dagen....! Har lagt på meg 1-2 kg i uka nå den siste tiden, og lurer på hvordan i allverden dette skal gå hvis jeg skal gå nå 10 uker til, og så prøve å komme ned igjen til 85 kg etter fødselen? Dere beundringsverdige her inne som har greid å gått ned mange kilo etter svangerskapet .. åssen har dere greid å få bort denne besattheten av mat og spisingen? Hvordan forandre tankegangen? Håper selvfølgelig det kommer til å bli annerledes når jeg har en liten baby å bry meg om, men vil ikke ha for store forhåpninger heller..... Andre i samme situasjon? Er forresten førstegangsfødende:)
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Hei! Du får prøve å gjøre det beste ut av mat-dillaen din. Sørg for at du bare spiser sunne ting. Lag en skål med oppkuttet grønnsaksstenger som kan stå i kjøleskapet, så har du lett tilgang til noe å bite i. Jeg pleier å ha stenger av agurk, gulrøtter, stangselleri, kålrot og litt cherrytomater liggende. Og på jobben har jeg frukt lett tilgjengelig, har ferdig oppskaåret melon, kiwi eller pære. Da kan jeg lett ta meg en liten fruktbit, og så forsvinner sult- el søt-behovet. Når man har født går mang gjerne ned noen kilo ganske raskt(babyen, fostervann,morkake m.m). Ammingen pleier også å tære på kiloene. Spist sunt, drikk mye vann og gå masse trilleturer med babyen, så forsvinner kiloene! For ekstra forbrenning: ha godt tempo når du er ute på trilletur. Man forbrenner ikke så mye av en langsom trilletur som av en rask tur med høy puls.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 Sånn har jeg det også! Begynte tidlig i svangerskapet ca 8./9.uke og har fortsatt likt hele tida. Har nå under 2 uker igjen, men ute i permisjon må jeg si at det er ennå lettere å snoke i skapene. Har også prøvd med grønnsaker og frukt, men synes bare jeg blir mer sulten av det! Har passert 96 kg og startet på 66 så det er jo nok da. Får heldigvis høre at det ikke ser ut som så mye, men jeg har jo vokst ut av mammaklær flere runder i svangerskapet og lurer fælt på hvordan jeg blir seende ut når barnet er ute. Nå er det imidlertid så kort tid igjen at det bare får stå til. Har normalt blodtrykk og ingen svangserskapsdiabetes heldigvis. Nå blir det pizza til kveldsmat :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå