Gå til innhold

Trenger virkelig deres hjelp!håper på mange svar

Anbefalte innlegg

God Kveld!

Vel, i sommerferien har jeg tenkt å sitte barnevakt for en gutt på 4 år gammel..Det vil være ca 5-6 timer noen dager i uka...eks 3 dager i uka...

Jeg må ta med han ut, lage mat til han og aktivisere han og selfølgelig passe på ham...

Lurer på hvor mye jeg skal ta betalt ettersom det er snakk om noen uker 3-4 uker..(juli/august) timeslønn? månedslønn?.Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre...er redd for å ta for mye eller mindre ettersom jeg ikke har passet på et barn i 3 - 4 uker...

håper dere hjelper meg:)

Fortsetter under...

Har desværre ingen aning. har ingen erfarenget utav det. Men lættast vore det ju att ta betalt som helthet før det 3-4 veckorna. Beror ju oxå på om det e svart/vitt. Men runt 3800-5000kr skulle du ju kunna ta betalt :-) Tror jag. Lycka till :-)

Jeg ser for meg to synspunkter:

1)

Du kan ta utgangspunkt i hva du ville tjent på en annen sommerjobb på 4 uker. F.eks. 20.000.

Det er opp til deg å skaffe en kunde til, for det lar seg lett gjøre å kombinere to slike oppdrag (men ikke mange).

Altså fortjener du på dette oppdraget å tjene halvparten av det du ville fått på en vanlig jobb. Altså ca 10.000. Uansett om det blir så mange timer som foreldrene tenker seg på forhånd, eller ikke.

Betalingen er ikke først og fremst for jobben, men for å være tilgjengelig hele tiden når det passer foreldrene.

Kunden vil kanskje si at om du skal tjene 10.000, så vil hun ikke sitte igjen med noe selv av det hun tjener i juli, og da kunne hun jo heller vært hjemme selv? Det argumentet holder egentlig ikke, for det er neppe lønnen for disse ukene som får henne/dem til å jobbe i juli.

2)

Du kan ta utgangspunkt i at en dagmamma som har faste kunder og fulle dager kanskje får 30 kr pr dag pr barn.

"5-6 timer noen dager i uka" kan fort vise seg å bli bare 30-40 timer tilsammen hele sommeren. Da får du kanskje bare en tusenlapp og en takk for at du har vært så snill å ikke kunne reise, ikke kunne gjøre avtaler i den tiden du kanskje trengs, og ikke kunne ta en annen jobb.

Som konklusjon er jeg helt enig med hun over: Avtal på forhånd hva som skal være betalingen for hele perioden, og ta mellom 3800 og 5000.

Hei

Tusen takk til dere begge to....Tusen hjertlig takk...Faktisk så gledet jeg meg til at axehl skulle skrive fordi du har så gode råd....så 2800 kr -5000 kroner vil være da en rettferdigpris, skal jo ha gutten mest hjemmet hos meg?

synes dere det?

Annonse

Vår dagmamma pår 5500 i måneden. Da passer hun dem fra kl 8 til 5 om nødvendig. Tror dette er ganske vanlig. Syns du skal ha det. Det er jo i sommerferien og som noen andre påpekte her kan du jo tjene bedre i en annen jobb. (Men dette gjøres vel svart regner jeg med.) Og så er det jo veldig lurt å prøve å finne en kid til å passe på.

Lykke til!

Om 3800-5000 vil være en rettferdig pris?

Egentlig synes jeg jo at 10.000 vil være en rettferdig lønn for å stå til disposisjon 4 sommeruker.

Men det finnes ikke lønnsmessig retferdighet for dagmammaer. Så ta gjerne en lønn på 4.500 (hvis de ønsker å reservere deg for 4 uker) plus en tusenlapp til utgifter.

Alternativt kan du tilby å passe gratis når det passer DEG. D.v.s. du lover ingen ting på forhånd, men fra dag til dag kan de spørre deg om du er ledig og har lyst til å ha han. Da står du fritt til plutselig (på én dags varsel) å gjøre andre ting. Fint dét, selv om du i utgangspunktet ikke har planer for sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...