Pærefrø Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Pus ha vært litt uheldig.....han har fått skrella av litt hud på halen, og det er jo selfølgelig blitt et sår....ser ut som om det er betent, men jeg får ikke røre det no nevneverdig... det henger enda en skorpe halveis på med pels og greier, og det er under der det er no seig og gul guffe... Kommer det til å gro av seg selv? skal jeg ta det vekk og rense det?
mpb♥ Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Når katten min hadde et åpent og veldig stygt sår, så fikk jeg tips om et pulver man kunne ha på. Og det grodde veldig fort, og ble helt fint igjen. Men vi hos dyrlegen med det.
Pærefrø Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 Tror jeg skjønner hvilket pulver du mener.... Men skal jeg pille vekk den skinnfilla som henger der? eller skal den bare være?
mpb♥ Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Jeg vet ikke jeg, men kanskje greit å ta den vekk. Siden den ikke henger på ordentlig uansett. Å kjøpe det pulveret på apoteket, og ha på. Husker ikke hva det heter, men er en hvit boks med blått lokk. Vet ikke hva man burde, snakker bare ut i fra hva jeg ville gjort.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 slik som du beskriver det, er det gått infeksjon i såret, og da er det utrolig viktig at det blir renset og verken klemt skikkelig ut. Katter er velsignet enkle dyr når det gjelder å lege seg selv, men infeksjons sår må alltid renses ellers infeksjon gå dypere og det blir ikke lenger et overflate sår. Kan hende såret er dypere enn du er klar over også. Halen er et sårbart sted, det er kun et tynt lag fett over halebenet så det er en risiko for katten med tanke på at en infeksjon vil gå inn i benet til slutt, dersom den ikke blir behandlet hos veterinær. Og ja jeg har masse erfaring og utdanning innen dyrestell :-) Lykke til hos veterinær :-) PS : det er mulig katten må få en lokal antibiotika injeksjon, så jo fortere jo bedre.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Glemte å skrive at du må aldri behandle sår på katter (dyr generelt) uten å ha konferert med veterinær.
Den drygaste Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 når kattene mine har hatt infeksjon har de måttet ha antibiotikasprøyte og kur etterpå... aner ikke hvor mange tuse vi har brukt på medisiner pga slossing med en løskatt som reker rundt her.. nå har vi fått bur å fange den i da og får dekket avliving av kommunen. kattene mine har heldigvis ikke aids da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå