Gå til innhold

prøverør

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

er d noen her som har vært gjennom prøverørsbehandling?

er de skeptiske når man veier mer enn man bør?

kan de nekte deg eller utsette behandling?

mvh

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Vi har...

Det er litt forskjellig, men de foretrekker at man har en BMI på under 30 eller 35 litt etter som hvor man tar behandling.

Jeg hadde akkurat en BMI på under 30 når vi startet opp så fikk ingen kommentarer på dette, men kjenner noen som fikk beskjed om å gå ned så og så mange kilo før de fikk stilt seg opp på ventelisten tom.

Vet du hva BMI'en din er?

Skrevet

hei

takk for svar :)

hvor var du hen i landet ? og hvor var hun du kjenner?

hm nei veit ikke hva bmi`en min er.. men trur vel kanskje et sted rundt 30 ? er jammen ikke sikker, veier meg så sjeldent som mulig hehe

hvordan gikk d me dg, blei d noe positiv test?

lykke til ihvertfall

Skrevet

Hun jeg kjenner fikk denne beskjeden av Riksen i Oslo...

Selv tok vi forsøkene privat på Aleris etter mye krangling med Ullevål....

Vi hadde 1 negativt forsøk og 1 negativt fryseforøk.

Jeg hadde sinnsykt masse bivirkninger av medisinene og mye smerter ved uttak så vi bestemte oss for at 2 forsøk var det siste, hvis ikke det funket ble det adopsjon.

Til tross for blødninger osv er jeg fortsatt gravid (lyktes på 2 forsøket) og er i dag 28+2 nå og jenta vokser og trives i magen min :-)

Skrevet

hei

det var oppmuntrende å høre at dere har lykkes :)

kan jeg spørre hvorfor du har måttet ta prøverør?

Skrevet

Vi har diagnose "uforklarlig barnløs" Dvs ingen ting som feiler oss...

Men jeg sluttet med pilla i nov 99 (var da sammen med min x). Har siden den gang vært gravid 3 ganger og mistet hver gang. Blitt gravid disse gangene uten IVF, men har tatt jævlig lang tid hver gang....

Siden begge ønsket oss så sterkt å få barn var det vel egentlig bare å hoppe i det. Blir jo ikke yngre med årene heller akkurat....

Har dere fått en diagnose eller?

Skrevet

Hallo du!

Jeg lurte veldig på det samme når vi skulle sende inn søknad til IVF. Jeg har BMI på ca 33, og tilhører riksen. Det er ingen leger som har kommentert vekta mi, bortsett fra når jeg har spurt om det selv. Da har de sagt at det sikkert ikke skader å gå ned i noen kilo, men at jeg er godt innenfor grensa de har på 35. Han ene legen sa at han ikke er så opptatt av vekt og mente at det nok ikke ville være så stor forskjell for meg ettersom jeg har helt regelmessig menssyklus. Vi har hvertfall blitt godkjent uten noen problemer, og skal begynne første AIH-forsøk nå snart. Vi regnes som uforklarlig barnløse. Jeg tror de ser an kroppsform og hvor fettet sitter, i tillegg til at de kanskje "presser" folk med eggløsningsproblemer mer til å gå ned i vekt enn oss som ikke har det problemet.

Lykke til;)

Skrevet

hei

det var lang tid ja, godt å høre at det går rette veien nå da hehe

det blir spennende, så bildene dine, kjempefin mage du har , gleder meg til jeg kan få en også hehe

har ikke holdt på så lenge vi da, men har mista 2 og hatt kikkhullsoperasjon med brenning på eggstokkene og gått på hormonkurer, så nå blir d å søke på ivf.

har pco, så jeg har ikke eggløsning da.hm skal ta en hormonkur til så jeg krysser alt jeg har for at den skal funke da, selv om jeg ikke akkurat er så innmari optimistisk :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...