nussie Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Min mormor som døde da jeg bare var 3 år gammel het Gjertine(uttales Jertine) Syntes det er et ganske spesielt og vakkert navn. Noen som har hørt det eller mener noe om det? Kommer ikke til å bruke det til datteren vår,men tenker på navnet på en annen måte nå enn før og alle sier at hun var en veldig god dame.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har ikke hørt navnet Gjertine før, men jeg likte det egentlig ganske godt. Spesielt og fint. :-)
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Synes det var veldig originalt, men kan ikke si det lød veldig vakkert. Men kanskje fint som et eventuelt mellomnavn?
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Syns Gjertine er flott, annerledes, nydelig og originalt. Her har du jo en kjempesjanse til et fint navn hvis du har en datter som trenger navn. Bruk det som andrenavn, da vel!
Mooncake Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Så fint navn! Jeg har ikke hørt det før, men jeg kjenner ei som heter Gjertrud - jeg synes det er et koselig navn.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Vet du, jeg elsker et lignende navn: Jentine! Bare et tips...:-)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Det var noe uvant ja,men veldig flott og koselig navn.Kan ikke være mange som heter det.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Ja det var et fint navn! Tror både det kunne være fint alene, og som 2-navn. (Som f.eks. Guro Gjertine)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Jeg synes Gjertine er kjempe fint!! Jeg har aldri hørt det før. Jeg synes du absolutt burde bruke dette navnet om igjen dersom du får datter. Vurderer det som første navn, men bruk det ihvertyfall som mellomnavn. -Det er ihvertfall mitt råd. Jeg vil kanskje bruke det selv om jeg får datter. Takk for tipset:-)
nussie Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. mars 2008 Tusen takk for koselige kommentarer:) Vi har egentlig bestemt oss for navn og det er ingen oppkalling,men siden det blir jente vil det kanskje være siste mulighet til å bruke Gjertine som oppkalling,men veldig usikker.Kan fortsatt tygge på det en liten stund til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå