Gå til innhold

Student på siste året med termin i september....

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er sykepleierstudent med termin i september. Jeg er ferdig i juni og lurer egentlig på hva jeg har rett på av penger..??

Kan jeg søke meg inn på et nytt studie og ta permisjon fra dette ett år??

Leste et sted at vi kan motta fødselsstipend (eller hva det heter) dersom vi har gått på skole i 6 av de siste 10 mnd (og det har jeg jo)... Men blir så forvirret over forskjellige beskjeder...:P

Samboeren min jobber og tjener penger, men vil jo gjerne få utbetalt mer enn akkurat engangsstønaden på 33000 + 970 i barnebidrag i mnd... blir litt skralt i lengden med så lite penger...:|

Takknemlig for alle svar!!:D

Fortsetter under...

Ja omtrent, men kanskje litt mer. Høyeste beløp er på ca. 9600 i mnd. Avhenger om hvor mye samboeren din tjener.

Sjekk ut denne linken fra lånekassen. Der står det du trenger å vite.

http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx

Lykke til

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Om man tar permisjon fra et studie for å motta fødselsstipend, men ikke fullfører dette studiet etter permisjonsåret..blir fødselsstipendet omgjort til lån da?

Er så mange som mener både det ene og det andre..

Er man SIKKER på at disse pengene ikke blir omgjort til lån..? Litt skeptisk her jeg..

Men det man da må gjøre, er at man søker på vanlig lån/ stipend, får invilget dette, og når babyen er født sender man søknad på fødselsstipendet..? Eller sender man bare søknad på fødselsstipend?

Vanskelig dette gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...