Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Jeg går på Klexane og Albyl-e. jeg vet det er blodfortynnende og at det hjelper på blodgjennomstrmminingen i en eventuellt morkake. men det jeg lurer på er om den også kan være med på å gjøre meg lettere gravid. Da tenker jeg spesielt på blod gjennomstrømmningen i eggstokker og morkake. Noen tanker om dette??

2. Når er siste dag mannen bør ha utløsning i forhold til egguttaket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg går på Albyl-e,men fordi jeg har en defekt blodåre i halsen..

Har hørt at blodfortynnende skal hjelpe blodgjennomstrømningen til både livmor,eggstokker og eventuelt morkake.

Hvor mange mg tar du?

Vet at man må trappe ned og slutte helt et par måneder før fødsel,for risikon er å blø veldig mye.

Mannen bør helst holde seg i hvertfall 5 dager,har jeg lest et sted..

Skrevet

Jeg tar det i utgangspunktet fordi jenten min holdt på å d i magen pga forkalket morkake. Dette kan tyde på dårlig blod gjennomstrømning i morkaken. Jeg tar 75 mg albyl-e, men klexane i tillegg.

Skrevet

Ok.

Jeg tar 160mg Albyl-E.

Lykke til:)

Skrevet

dytter litt

Skrevet

Jeg mistet ene tvillingen min i uke 24 pga blodpropp i navlestrengen. Tvillingsøstera er frisk og rask nå til tross for fødsel i uke 26 - 14 uker før tiden. Likevel er legene uenige i om jeg skal ta blodfortynnende dersom jeg nå blir gravid. Holder på med søskenforsøk nå. Ene legen (forrige ivf) mener jeg bør ta det for sikkerhets skyld. Den nye legen min (privatklinikk) mener det ikke skal være nødvendig...

Hmmm vet ikke helt hva jeg skal tro. Ønsker ikke å havne i samme situasjon igjen ...det var et helvette!!=(

Skrevet

jeg hører til på hausken, og ha var ikke i tvil om at jeg burde ha det. det viser seg nå i ettertid at datteren min kun la på seg 900 gram fra uke 28-38 i svangerskapet. de mente at det var ett mirakel at hun i det hele tatt var i livet. hausken mente at pga dette så skulle jeg ha blodfortynnende. Når det er sagt så er jeg lovet ekstra oppfølging om jeg skulle bli gravid pga dette. Skal måle blodgjennomstrømmingen i morkaken hver mnd fra jeg er 5 mnd på vei+ at jeg skal ha UL.

Jeg synes faktisk at du burde ha det, det er bedre å være på sikkre siden

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Ble ikke lettere gravid fordi om jeg gikk på albyl-e. Gikk på dette i over 1,5 år før vi lyktes på 2 IVF forsøk. Så ikke noe oppmuntrende svar fra meg desverre.

Mannen bør ha utløsning mellom dag 6-3 før uttak :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...