kaia77 Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Hei, jeg har aldri vært gravid før og lurer veldig på om jeg kan være det nå. Har hatt ganske kraftige mens-smerter de siste 5 dagene og har kjent på metall-smak i munnen, større/mørkere brystvorter, forhøyet temp... Idag tidlig var det blod på toalettpapiret (ca en liten teskje friskt blod m noen små koagler) Da jeg tørket meg igjen var det ikke noe blod der, satte inn en tampong og gikk på jobb. Tok denne ut etter 3 timer og det var ikke antydning til blod på den. Har heller ikke sett noe blod i ettermiddag. Forventet mens er 30 mars. Tok en test for noen dager siden og den var negativ. Er dette en spontanabort (blør man ikke mer hvis det er sa?) Eller kan dette være en festeblødning?? Er veldig takknemlig om noen kan gi meg litt info:)
AO3 Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Tror det greieste er å teste. Når det er snakk om før IKM, er det ikke en spontanabort hvis man mister... Da er det snakk om en kjemisk graviditet. Da "sneier" embryoet borti livmora lenge nok til at det blir produsert litt HCG slik at en gravditetstest blir (svakt) positiv, men det fester seg ikke ordentlig. Man legger egentlig bare merke til det som en (muligens litt forsinket) mens, med mindre man tester før IKM. Da vil man først teste (svakt) positivt, men så kommer mensen like etterpå. Småblødninger er ganske vanlig, og om det er en festeblødning eller ei, kan jeg ikke svare deg på. Du får ta en graviditetstest og se hva som skjer. Symptomene er i alle fall lovende, synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå