Karina68 Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Det er jo flere milepeler man markerer, UL uke 7, komme seg over 12 uker og så UL 13 uke- og så å vente på dagen for fostervannsprøve når man har valgt det.Men- jeg må inn igjen neste uke og ta prøven på nytt- de fikk ikke ut noe på første forsøk pga at de ville forsøke å unngå morkaken siden jeg er rhesus negativ. Neste gang skal de imidlertid gjøre det på "vanlig" måte og garanterte at de ville få det til. Jeg får da hurtigsvar siden jeg allerede nå er i uke 17. Da er det bare å vente videre....og legge vekk tankene på sannsynligheten for SA- det ser jo ut til å gå bra etter 1 forsøk i alle fall, så krysser fingrene for at alt skal gå bra!
callmebecka Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Klart det går bra! Kjenner veldig mange som har valgt fostervannsprøve, men ingen som har opplevd komplikasjoner! Har vel faktisk aldri hørt om det, annet enn som en teoretisk mulighet. Kjedelig å måtte inn en gang til, men lykke til! Har du begynt å kjenne babyen? Vi er omtrent like langt )
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 Karina68: Sier de noe mer om hvorfor rhesus minus påvirker forsøket, hvilke konsekvenser for morkaken etc ? GS
solsikke73 Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Hei Mener at det er slik at hvis barnet er rhesus pluss og mor er rhesus negativ så kan mor lage antistoffer mot barnets blod (?) dersom barnets blod kommer inn i mors blodbane. Dersom barnet er rhesus pluss og mor minus så har jeg hørt at mor etter fødslen får en sprøyte for å hindre at hun lager antistoffer. Dette ville i såfall ikke påvirke barnet som er født, men kan føre til skader på fremtidige barn... Jeg regner med at de som gjennomfører fostervannsprøvene håndterer dette greit. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå