Gå til innhold

Kefir melk og Biola til 4mnd baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor mener jeg skal gi gutten min kefirmelk og Biola fordi det er så bra for magen hans.

Trodde man skal vente til babyen er 1 år med å gi melk. Gjelder det bare søtmelk?

Noen som vet?

Takker for svar. :-)

Skrevet

Ikke gi det til en 4 mnd baby.

Bør vente så lenge som mulig med melkeprodukter og det skal utgangspunktet tidligst gies fra 10 mnd og det er de med bakteriekultur/ mild ost (selv om det står 6 mnd/ 8 mnd på enkelte ting -10 mnd er det de fleste vil ta utgangspunkt i). Fra ett år: vanlig melk ++

Skrevet

Forstår heller ikke hvorfor noen på død og liv skal inntrodusere mat og drikke så veldig tidlig. Jeg har fullammet alle mine til de var 6 mnd. Skal ikke ha noe annet da enn en te skje tran i tillegg:))

Skrevet

Takk for svar. :-) Regnet med at det ikke anbefales. Svigermor er trebarnsmor og har jobbet i barnehage i 35 år, så jeg ble litt usikker da hun mente det var lurt... Det er noen år siden hun haddespebarn, da, men trodde hun var mer oppdatert en meg. :-)

Da gir jeg ikke biola eller kefir!

HI

Skrevet

Mye har forandret seg siden generasjonen over oss var småbarnsforeldre, jeg ville tatt rådene fra svigermor med en klype salt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...