Gå til innhold

Mannsdominerte yrker og graviditet

abbbbbbbb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er elektrikker og gravid og synes det er vanskelig å være i denne situasjonen. Jeg føler meg helt alene og umyndig gjort på jobb. Men blir vel snart sjukmeldt så fort buksa ikke passer og verktøykassa blir for tung. Er det noen andre her som er i lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner veldig godt hva du mener.. selv jobber jeg som Maler, syntes dette også er en vanskelig situasjon. Med mye tunge løft og løsmidler.. Det øker jo masse med jenter i slike yrker, så kanskje om en stund blir det lagt litt mer vekt på graviditet innen disse yrkene.

Skrevet

Jeg er automatiker, og jobber i nordsjøen....er 4+5 nå, å er veldig spent på hvordan det blir på jobb fremover. Er jo masse kemikalier og andre farlige ting der ute, så jeg lurer litt på hvordan jeg skal klare å unngå dette, uten å fortelle at jeg er gravid ennå! Vi som jobber offshore har ikke lov å være ute etter uke 28, men det er jo lenge til......

Skrevet

Jeg valgte å fortelle det til de jeg jobbet med for jeg er blitt så svimmel og dårlig og tørr ikke stå i stige høyt over bakken. Plutselig fått høydeskrekk. altfor tidlig å si noe syntes jeg, men hadde ikke noe valg. fikk 50% sykmeld her om dagen og det gjorde godt:) Men aner ikke om arbeidsgiver vil prøve så veldig hardt på å tilrettelegge med tiden, virker ikke slik.

Skrevet

hvor langt er du på vei abbbb? jeg er blitt fullt sykemeldt og legen ønsket meg ikke tilbake på jobb pga maling og tungt arbeid.. dårlig med tilrettelegging eller omplassering hos meg og..

Skrevet

Har du en HR/personal avdeling på jobben? Hvis ikke lederen din hjelper deg så ta kontakt med dem (det er som regel noen av de ihvertfall som er kvinner og kanskje er litt mer samarbeidsvillige). Og følger de ikke opp så ville jeg satset på å bytte firma når du kommer tilbake fra permisjon. Som kvinnelig elektriker vil du sansynligvis få jobb veldig lett. Prøv de store firmaene som for eksempel YIT. Der ønsker man seg flere kvinner og har stort fokus på HMS.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg jobber som vekter, og sjefene var i bunn å grunn veldig greie, så kun resepsjonstjeneste for meg en stund framover:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...