Mamma des.08 Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Hei Jeg har tatt graviditetstest og er gravid. Bruker dere opp Crinone før dere stopper med den, eller tar dere den kun til det er gått 14 dager som står da egentlig i papirene? Bare lurer. Redd kanskje det er for tidlig å stoppe, men de burde jo vite på klinikken da, siden de sier da 14 dager da etter innsetting.
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Jeg ringte klinikken i dag og fortalte at jeg har testet positivt. Da sa hun at jeg trenger ikke bruke mer av crinone, kroppen har fått det den skal. MEN, mange velger å bruke opp det de har igjen, og det er opp til den enkelte.. Kroppen har altså ikke behov for mer.. Jeg kommer til å bruke opp resten av det jeg har, bare sånn for sikkerhetsskyld.. Fordi om det ikke er nødvendig... :-)
Mamma des.08 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 Tusen takk for svaret!!! Jeg kommer nok sikkert til å gjøre som deg jeg da. Har ikke så mange igjen likevel jeg. Brukte 5 tidligere når jeg ikke fikk satt inn, så startet med 5 mindre i esken denne gangen. Lykke til videre
lindynatt Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 I Tyskland gir man alltid rinone/ utrogestan frem til uke 12 etter ivf/icsi Hvorfor man i Norge mener alt er bra fatter jeg ikke. Bruk resten av crinone.. man kan være gravid og ikke ha nok selv produsert progesteron
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Så rart da, at det er så forskjell på landene.. Har tyskland bedre statistikk da?
ivf-MaMaMø Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Er det ikkje sånn at man skal bruke Crinone eller progestan fram til uke 12 ved fryseforsøk her da?? Men at man ikkje skal bruke det etter man har testet seg ved ferskt forsøk. Er det eg har forstått.
LilleVackreAnna Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Er så j.... domt at sykehusene sier helt forskjellig om dette. Da jeg ble gravid etter icsi (ikke frys) fikk jeg beskjed om å ta ut uke 10, og det har jeg gjort. Men ser også at noen tar ut uke 12. Hvordan skal vi vite hva som er riktig??? Men du må jo bare stole på det du har fått beskjed om. Lykke til med spiren!
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 Oj... Visste ikke at det var så forskjellig praksis... Aldri godt å vite hva som er best da... Men man får jo bare stole på de beskjedene man får! :-) Men man blir jo litt bekymret når man leser her inne at andre tar det lenger...
Mamma des.08 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2008 Tok kun ut dagen torsdag jeg. Da 4 uker på vei. testen positiv onsdag. Sto at jeg skulle ta den 14 dager etter innsetting på arket mitt. Hadde kun ut til søndag, så.... altså idag. Men jeg er fortsatt gravid. Kvalmen er her enda og stikkinger. Brystene bare ømmere og ømmere, så jeg tror nok en bare skal høre på klinikken. Står det kun 14 dager, så tror jeg nok det holder. Kommer kanskje an på fra person til person tenker jeg. Embryoet har jo festet seg og progesteron i begynnelsen er jo for at slimhinnene skal bli gode og "feite" til at et embryo kan feste seg godt. Stoler på klinikken jeg og tror det går bra selv om en ikke tar det i hele 12 uker. Glad egentlig en slipper det. Føler meg friere når en slipper endelig å tenke å huske på enda mer til det. Har blodfortynnende jeg skal ha til uke 12 og ellers kosttilskudd beregnet for gravide i 1.trimester og Omega 3 tabletter. Lykke til alle sammen uansett hva dere gjør. Tror ikke det er høyere og bedre statistikk i Tyskland for at de bruker Crinone i 12 uker. Absolutt ikke. Ellers ville de gjort det her også!! LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!!!
lindynatt Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Vel en grunn for SA kan være for lite progesteron. Dette blir f.eks alltid målt her nede, også ved ferkse forsøk. Legene har vel funnet ut her nede at progesteron er ufarlig når det taes vaginalt. Kroppen tar kun det den trenger. Ang statestikk er nok Tyskland lengre fremme, Norge mener jeg ikke har så god statestikk til tross for at man i .no får viderekultivere alle emryonene og så velge, mens man i Tysklang på dag 1 velger 1-3 stykker som man videre kultiverer,r esten må frystes/ kastes. I Østerrike har man samme prinsipp som i Norge og de har stort sett mellom 30-50% sjanse. Med crinone/ progestan til uke 12
Mamma des.08 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 31. mars 2008 Vel det er vel hver sin mening det. Jeg synes det blir fælt å gi andre som har fått beskjed om å kun ta i 2 uker etter innsetting at det nesten normalt ikke går så bra som man skulle tatt til uke 12. Det er veldig negative tanker ovenfor oss gravide som hører på legene og er positive! tror legene ser an hvert enkelt tilfelle også. Tror ikke alle leger er dumme. Jeg derimot ville nå heller vært her enn i Tyskland, men men.... Til alle gravide som ikke har fått Crinone lenger enn 2 uker etter innsetting: Ikke tenk på dette. Statistikken hadde vært MYE dårligere om det er sant at Crinone er så mye bedre å gå på i hele 12 uker. Som sagt er ikke statistikken no bedre der enn her. Bare ta det med ro og vær positive! Lykke til alle sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå