Gå til innhold

Dere som har hatt KS før, ang. arret

Anbefalte innlegg

Jeg må ha KS pga medisinske årsaker. Men jeg er livredd for operasjonen. Jeg er også redd for arret etterpå. Er ikke bekymret for hvordan arret ser ut, men har lest så mange plasser at kvinner ikke har følelser på hele magen, eller rundt arret, og jeg kjenner noen som sier at magen føles helt merkelig ut etter KS. Spørsmålet mitt er: mister alle som har hatt KS følelser i området rundt arret? Eller er det noen som kjenner at magen er helt normal igjen?

Fortsetter under...

Hallo!

Min mage ble helt normal etter ks. Arret krymper mye etter hvert og er nå bare ca 10, eller litt større ettersom jeg er gravid igjen. Har hele tiden hatt følese i og rundt arret. Spesielt når jeg begynte å trene igjen, sit-upps, kjentes godt de ja.

Du må bare se positivt på dette, kroppen er til for å brukes, man kan ikke gå igjennom livet uten at ser at den er brukt.

Lykke til med KS, det går mye bedre enn du tror!

Jeg har heller ikke noen spesielle problemer med arret eller magen i etterkant av ks. Det er sikkert veldig individuelt, men jeg har ihvertfall vanlig følelse i magen og arret ser egentlig bare ut som en rød strek. Hadde en stund en slags "pølse"/hevelse over arret, men den går nå sakte men sikkert tilbake den også (4 mnd siden ks).

Lykke til!!

Det er masse nærvetråder som blir kuttet over uansett hvor en oppererer, så det er normalt å ha nedsatt følese eller kjennen nummethet rundt arret etterpå. Men for de aller aller fleste går dette tilbake til normalen etter en stund.

Hos meg kjentes det som om huden sov når jeg klødde meg rundt arret, men etter noen mnd'er var det som før.

Huden rundt arret mitt føles enda ikke helt normal, snart tre år etter. Men jeg har vent meg til det! Det slutter å føles uvanlig ut etter en stund. Er litt følelsesløs akkurat rundt sømmen, men første året gjaldt det nesten halve mageskinnet. Selve arret er knapt synlig, det ser mest ut som at trusestrikken har vært litt stram om du skjønner hva jeg mener. Selve magen ser helt fin ut, jeg kan ikke klage.

Uansett om du får mye eller lite følelsesløshet på magen, så vil du til dels venne deg til det, og det vil gå over med måneder og år. Tror det er vanlig å beregne 6 til 18 måneder for alle nerver å gro seg til?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...