Gå til innhold

PPT - en arrogant maktinstitusjon!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maken til maktarroganse og lite empatiske folk skal man lete lenge etter. Jeg har ennå til gode å møte på noen i PPT i den kommunen vi bor i med en smule ydmykhet i forhold til den kompetansen foreldre faktisk sitter på når det gjelder sitt eget barn.

Ikke så reint lite stolthet ute og går heller: "Nei, vi sender han ikke videre slik spesialpsykologen på nevroteamet anbefalte, vi mener nemlig vi innehar den kompetansen som behøves!" jada så.... Litt oppgitt her bare... man skal jammen være resurssterk for å klare å kjempe til seg de resursene/hjelpetiltak barnet trenger når man har et barn som strever.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå utenom ppd!

Her vi bor er det en isfront mellom ppd og bup,så vi må selv ordne det som skal gjøres mht videre henvisninger.

Fastlegen din kan vel gjøre dette? Eller spesialpsykologen?

Stå på!

Ingenting kommer gratis i disse instansene,desverre.

Vi har samme problem som dere.Bup nekter å henvise oss videre.Jeg har gitt dem frist til i morra,og har de enda ikke gjort det,så skal jeg ha journalen,ta den med til fastlegen,så han henviser oss.

Synd at det skal være så vanskelig,selv om alle er enige at man har krav på hjelp,men ingen har kapasitet til å hjelpe.

Skrevet

Vi har heldigvis fått mye og god hjelp på BUP. Sønnen vår har fått diagnose, men det som er så rart er at det skal være så inn i gamperæva vanskelig å få de nede på det kontoret til PPT å skjønne at han har KRAV PÅ ekstra resurser i forhold til undervisning. "Likeverdig opplæring" kan de ta og stappe opp dit sola aldri skinner. Hvor dårlig mpå han egentlig gjøre det på skolen før de gir han ekstra oppfølging, og ikke bare dekker seg bak "innenfor klassens rammer". Blæhhhh. Er så leeeeeeei... Godt å få det ut da...;)

Skrevet

De er helt ubrukelige på ppt og skolen her. Jeg fikk henvisning fra fastlege til bupa, og der har vi fått god støtte og hjelp hele veien. Kommunen tar ikke ansvar hverken når det gjelder barn eller eldre.

Nå har jeg fått tilsendt lovverk i skolen. Dette skal pugges og understrekes før møte med skole, helsesøster, ppt ( eller ppt vil si sakkyndig vurdering, stiller ikke en gang) og bupa

Skrevet

Mye bortkastet tid på ppt.Mange tårer irritabillitet.Rett på bup,stod på og fikk raskt diagnosen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...