solfrøken-♂♂♂ Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Mye dyrere enn pc Fin å se på For de som kan det er den bedre enn pc Det er bare de argumentene jeg har fordi jeg ikke har veldig mye kjennskap til Mac selv, men har lyst på en gang i fremtiden =))
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #3 Skrevet 27. mars 2008 ingenting negativ om MAC. Kan installere windows og operativesystem ment for pc om du vil det.
mandapus Skrevet 27. mars 2008 #5 Skrevet 27. mars 2008 Med Mac slipper man en del virusproblemer. I mitt miljø har mange Mac og ingen har virusprogram på den, fordi de ikke trenger det. Er en litt vanskelig forklaring på det, noe med måten systemet er bygget opp.. viruset "slipper ikke inn" i kjernen der det gjør skade sånn som det gjør på pc, rett og slett fordi mac ikke har en sånn "kjerne".. eller.no.
Anne-B. Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Null virusproblematikk. Nett og lett. Stabil. Har hatt min laptop i tre år, har fått melding om systemfeil kun en gang.
☆Monkey Business☆ Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Enig med Anne-B......aldri hatt noen problemer med mac til forskjell fra pc..
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 lett, fin, brukervennlig, mye mindre sjans for virus, behagelige taster, bra til bilderedigering, den første uka er det morsomt med photoboth, dyr, den billigste har veldig lett for å henge seg/kræsje (om du har mange stor/tunge programmer, som jeg har), om du er vant til pc tastatur er det noen knapper som ikke er der(jeg har hvertfall ikke funnet dem) fikk min i høst. den funka fint i et par-3måneder, så slutta batteriet å funke, bare lader så var styr for måtte skru den av om jeg skulle flytte meg til et annet rom etc. fikk nytt batt så gikk den noen uker og så kræsja den og alt ble sletta. hadde ikke tatt backup(det er SINNSYKT viktig å ta) så mista det aller meste(fant igjen det jeg hadde levert inn pga lastet et op på server på skolen, mn fikk ingen orginalfiler). den dagen reiste jeg til butkken å kjøpte ekstern harddisk! (det skal sies at jeg har hele adobepakka+andre store tunge programmer og den billigste macen. =ingen god kombinasjon) så jeg vil si at mac er veldig bra, men tenk på hva du skal bruke den til før du kjøper den billigste versjonen. og innvester i en ekstern harddisk(uansett hva du ender opp med) og ta backup jevnlig. jeg betalte ca 800,- for 500GB oisann dette ble langt det gitt. sry
Mom2Two Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. mars 2008 Hei, takk for gode råd. Ja, jeg tror nok det er lurt å ha ekstern harddisk ved siden av, så har tenkt å skaffe det. Tenkte kanskje ikke kjøpe den billigste, men den til ca. 17.000? Eller er det den billigste kanskje?
Marge Simpsons Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 kjøp en brukt en MAC er kanskje dyrere, men den holder lengre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå