Gå til innhold

Lite spark og bevegelse

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er gravid for første gang, nå 26 uker på vei.

Frem til for et par uker siden var det masse aktivitet med spark og romstrering der inne i magen min, som både jeg og min kjære kunne kjenne.

Nå den siste halvannenuken har det dabbet veldig av. Har kjent veldig lite utenpå magen.

Får liksom bare noen sma rykk og spark i løpet av dagen.

Lurer på om det er flere som har opplevd dette.

Er litt bekymret...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137256810-lite-spark-og-bevegelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antagelig er det bare at babyen har snudd seg;o) Om den sparker mot ryggen din vil du kjenne mye mindre eller om den sparker mot magen. Men føler du deg usikker ville jeg tatt en tur til jordmor og bare fått sjekket hjertelyd etc på babyen.

Lykke til!

Jeg har opplevd dette med at det ble mindre bevegelse og det hele endte i dødfødsel..null og niks galt med jenta vårres.

Så hadde jeg vært deg ville jeg dradd å sjekka om hvordan den lillen har det.

Når en gravid kvinne forteller til lege osv at det er blitt betydelig mindre bevegelse så MÅ de undersøke deg, undersøke med ul på babyen osv.

Jeg varsla ifra til jordmor og lege at jeg merka betydelig mindre bevegelse,men det ble ikke gjort det som de skulle ha gjort..hadde de kanskje sjekka jenta mi,hadde hun levd i dag.

Det er nok som Julinurk sier at babyen har nok bare snudd seg litt. =) Men kanskje også at når du går så vugger du babyen i søvn og den har mer perioder av at den sover og er våken.

Jeg er i uke 25 og kjenner babyspark veldig godt men til tider kan den være veldig rolig. Da tenker jeg bare at den slapper av;)

Bare følg med på at den gir fra seg liv hver dag. Som Julinurk sier så kan du ta turen til jordmor å høre me henne hvis du føler deg veldig usikker.

Var hos legen i dag, hun sa hjertelyden var sterk og fin, og symfysemålet var helt etter kurven.

Jeg må bare håpe at alt er bra, det er vel bare jeg som er litt paranoid om dagen... fordi det var så veldig mye bevegelse for en stund siden.

Takk for et par beroligende svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...