Gå til innhold

GRØT - igjen.

Anbefalte innlegg

Mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men hvis en begynner tilvenning av grøt ved å lage tynn velling skal en da også starte med en ts.

Pumper slik at jeg kan blande med mm og skal jeg gi kun en ts synes jeg mye går til spille Dyrebare dråper i mine øyne.

Hvor mye velling kan en evt gi hver gang...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137256745-gr%C3%B8t-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med velling til tutta mi for 3 dager siden jeg.

Og gjør sånn.

Blander vanlig mme. Altså den mengden hun vanligvis drikker, som er 150ml og har i 2ts med maisgrøt. Rister og gir på flaske med tuter med større hull. Fungerer kjempebra her altså. Grøten blir bare bittelitt tykkere enn melka vanligvis er, men det er jo en yppelig måte å venne de til annen konsistens og smak.

Gir til lunsj og kvelds også gir jeg vanlig melk resten av døgnet:)

Jeg begynte også smått med å blande mme selv om jeg gir bryst hele tiden.lager grøt me mme,begynte me en ts åsså økte jeg litt etterhvert,plutselig såg d ut til at hun bare ville ha mer og mer=)dn dag i dag får hun sjikkelig grøt og ser ut t å like d,Hun får et måltid med maisgrøt.men kan jeg gi for mye?jeg blander opp 100.ml mme (ferdig)åsså rører jeg inn med grøtpulver til jeg synes dn ser fin ut dette får hun kl hal 6 hver kveld...steller henne kl 18.00 og rett etter hal 7 får hun pupp hos mg ved sengekanten,sovner fort etter det og sover til hal 4.hva synes dere?

Eg blande maisgrauten med mm som eg pumpe ut, men foreløpig har dotter mi berre fått nokre skjeier kvar kveld. Eg tar 3-4 teskjeier maisgraut-pulver, blande i mm t rett konsistens. Eg pumpe ikkje ut så masse mjelk,og berre annankvar dag, slik at eg har nok til 2 dagar. Tilpasse berre pulveret til mjelka dag 2. Kanskje HI òg gjere slik?

Dotter mi får pupp og graut ca kl. 18, og søve som regel i 19-tida. Hu kan då sova til alt frå 1 til halv 5..

Trur det står 100 ml/1 dl på grautpakken, så sikkert normalt det Mamma TB. Får dottera di pupp til grauten òg, eller tar det berre seinare? Eg tenkte òg å auka grautmengden.

Annonse

Jeg har faktisk endt opp med å pumpe hver dag, så fryser jeg ned "porsjoner" på 40-50 ml. Starta i går og gir tynn velling nå i starten, men det ser ut som om det går greit. Foreløpig får han noen skjeer i forbindelse med måltid før formiddagduppen. Kommer til å øke på med mengde grøtpulver etterhvert.

Har et lager med melk i frysen, men synes det er greit egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...