Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Dette navnet datt ned i hodet mitt i går, og jeg likte det så godt :-) Men, vil jo gjerne at navnet skal gjenspeile litt hvem vi er... Så hvordan ser dere for dere foreldrene til en Helmer August?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Jeg vurderer akkurat det navnet selv og kan fortelle hvem jeg er. 30 år, bosatt utenfor Oslo, har et barn fra før, jobber i motebransjen, 5 års utdannelse, familiekjær, ikke akkurat utestedenes dronning - trives bedre hjemme med familien eller med gode venner enn ute på byen. Har hus og hage.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 For å være ærlig tenker jeg at dere er snobbete. Eller at dere ønsker å være det.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #5 Skrevet 28. mars 2008 Foreldrene til Helmer August er godt voksne kanskje nærmere 35, god utdannelse, solide jobber, har en fin leilighet/fint hus. Bor i Oslo eller Asker/Bærum. Jeg tenker med en gang at Helmer August er barn av akademikere.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 Hvorfor er man eller ønsker man å være snobbete på bakgrunn av dette navnet?
♥Cherrypie♥ Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 om mamman å pappan til helmer august tenker jeg at de er godt etablerter å har ting skikkelig på stell. økonomi,bil,hus osv osv.. Moren er ikke noe sånn spesielt opptatt av dill dall,ganske rett frem og som person er hun fornøyd med det hun har å ser sjelden verdien i nye matrielle ting man har fra før som funker.. pappan er godt voksen nermere 40, veldig orntlig å liker ikke å bli pellt på nesen hehe:) å sleve gutten ser jeg på som en av gutta i klassen,gjerne den litt ulydige:) håper ikke jeg fornermet noen nå! jeg syns navnet er fint:)
Lupinia Skrevet 29. mars 2008 #8 Skrevet 29. mars 2008 At de burde ha fått to barn å fordele navnene på.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #9 Skrevet 29. mars 2008 Dere bor garantert i Oslo eller omegn. Liker det urbane livet. Dere er litt snobbete og ønsker å være spesiell. Litt kunstneriske kanskje. Har studert i mange år og fått barn godt opp i 30 årene. Dette er første barnet. Personlig synes jeg navnet er tungt. Ville gått for bare August om det ikke er noen andre aktuelle navn.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #10 Skrevet 29. mars 2008 Foreldrene til Helmer August er godt voksne men god inntekt. De er litt selvhøytidelige og opptatt av fasaden.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Beskrivelsene stemmer nok veldig godt... Er 32 og 34, første barn, bor i Oslo, er urbane, har høyrere utdannelse og kreative yrker... Men spesielt snobbete tror jeg ikke vi er da... Takk for tilbakemeldinger uansett da, får se hva vi bestemmer oss for :-)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Foreldrene til Helmer August har så vidt avsluttet ungdomsskolen. Bor fremdeles hjemme hos sine respektive foreldre i utkantnorge. Jobber i nærbutikken og på hjørnesteinsbedriften i kommunen. De kommer til å "gjøre det slutt" før Helmer August har fyllt året. Lille Helmer får etterhvert tre- fire halvsøsken. Neida, Helmer er solid og classy. Kombinasjonen med August gjør det litt mer snobbete.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Litt vestkant eller ønsker å være... Liker Helmer og August hver for seg. Blir litt tungt sammen. Er ikke fan av to fornavn;)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 Gammelmodige og snobbete! August liker jeg godt som fornavn, da som eneste fornavn, ikke i kombinasjon med noe, og spesielt ikke med Helmer!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #15 Skrevet 30. mars 2008 Begge navnene er kule hver for seg. Sammen høres det nerdesnobbete ut. Sånn genser knyttet over skuldrene og seilersko.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #16 Skrevet 30. mars 2008 Jeg tror foreldrene er i 30 årene, og litt finere folk. Ikke nødvendigvis fra Oslo, som mange her sier, men hvertfall ifra et større sted. De har finere jobber, stasjonsvogn, stort og fint hus, eller stor leilighet. Kansje de er litt av den kunstneriske typen... Jeg syns Helmer August var veldig fint og sterkt! Et godt navnevalg, selv om jeg ikke ville valgt det selv, da det blir litt "fint" og småsnobbete for meg.. Det var altså IKKE ment som noen slags form for fornærmelse! Ok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå