Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 Hei! Gutten min er 8 dager gammel og har et helt vanvittig sugebehov, selv når han har tømt begge puppene og er mett (og jeg har mye melk..) ligger han med fingrene inni munnen og kosesuger. Stakkars, hendene hans blir jo helt såre... Har fått litt forskjellige svar på dette spørsmålet nemlig.. Spurte en av de eldre erfarne jordmødrene på Ullevål, hun sa det var helt ok siden han suger så bra. Så spurte jeg en annen jordmor, hun sa at det er best å vente 4 uker for å unngå sugeforvirring. Hva ville dere gjort?
Jewel m/jente får gutt Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Vi begynte med smokk når jenta var 6 dager gammel. Hun hadde også stort sugebehov. Så lenge han suger riktig så skal det ikke ha noe og si. Det er jo forskjellige meninger om det de kaller sugeforvirring og for tiden. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg prøvd og gi smokken. Det er jo ikke alle som vil heller.
fjollefrua Skrevet 29. mars 2008 #3 Skrevet 29. mars 2008 gutten vår suger også hele tiden. er 6 dager gammel. etter en helvetes natt så har vi bestemt oss for å prøve med smokk innimellom når han sutrer bare for kosen sin skyld. vi har "lurt" han med fingeren og da har han sovnet etter 5 minutter... JM på sykehuset sa det var helt greit, for man kan ikke gi pupp hver gang. da blir man bare sår...
yvve73 Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Så lenge babyen har riktig teknikk ved amming, så skal det ikke være noe i veien for å putte inn en smokk :=). Jeg ville i alle fall ha gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå