Gå til innhold

Hei alle sammen!

opsi fødeklar

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid, men veldig tidlig enda. Grunnen til at jeg tenker meg litt inn her er at jeg har så høyt hcg denne gangen. Og lurer på om noen av dere har erfaring med det.

Jeg har tre gutter fra før og det har aldri slått ut at jeg har vært gravid på graviditets tester. Også fått nei på hcg prøve hos legen i starten. denne gangen derimot, testet jeg positivt 3 dager før mens, både med billig tester, qlearblue digital og qick respons. Alle testene lyyser positivt. Jeg har også kraftige symptomer, noe jeg ikke har hatt før. Sterk kvalme, og stoore pupper. Jeg er kun 5 uker nå.

Noen med erfaring, og hva har deres hcg ligget på i starten av svangerskapet?

Fortsetter under...

Jeg hadde også veldig høyt hcg-nivå 14 dager etter prøverørsbefruktning, uten at jeg helt husker hva det var. Husker jeg spurte om det betydde tvillinger. Fikk et mnja-svar. Det kunne bety det, men er ingen regel. Noen produserer tidlig, andre seint, uavhengig av antall.

Det blir spennende å se om din eventuelle tvillingmistanke slår ut. Den beste måten å finne det ut, er jo en tidlig ultralyd. Selv hadde jeg en i uke 8, hvor vi så 2 bankende hjerter.

Lykke til med graviditeten, uansett antall... :-)

Gratulere med graviditeten! Her er en link til HcG-verdier for tvillinger:

http://betabase.info/showBasicChart.php?type=Twin

Husk at DPO er antall dager etter eggløsning, og ikke første dag i siste mens. Og verdiene varierer jo veldig, så det mest pålitelige er å ta en UL for å telle.

Med mine tre hadde jeg HcG på 164 på dag 14. Jeg ble anbefalt av Riksen å ta UL når jeg var 8 uker på vei, da er det lettest å telle. (Nå gikk jeg til en privat gynekolog som ikke kunne telle lenger enn til 2, men fikk en gynekolog på sykehuset til å telle da jeg var 9 uker på vei, og hun fant da 3 ; - )

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...