Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte jo 2 sydenturer før jeg fant ut at jeg var gravid, men turene skal jeg på, og spiren skal få 2 turer før h*n blir født hehe!

Men mat i utlandet kan jeg jo ikke bare hive i meg som ingenting, feks hygienen må jeg jo passe godt på. Tidligere turer har jeg tatt idoform daglig, kan jeg det som gravid? Idoform inneholder jo magens egne bakterier, og står ikke registrert i felleskatalogen... Noen som vet?

Fisk skal jeg være forsiktig med (men det blir ikke noe savn i utlandet)

Også må kjøttet være gjennomstekt (slik jeg liker det)

Melk i utlandet drikker jeg ikke, så det er denne osten da.

Men over til frukt, dette synes jeg er litt skummelt. Leste feks noe om at Papaya var farlig for gravide!

Er det noen som har reist i utlandet med spire i magen som har noen kloke mat-råd til meg?

(Det som er utrolig bra er at nå har jeg unnskyldning til å takke nei til OUZO og RAKI - fysj for noen kvalme drikker de prakker på oss etter mat! Haha!)

Skrevet

Lenge siden jeg har vært i Hellas, men reiser endel til Spania. Har vært der mye både som gravid og småbarnsmor.

Stort sett har jeg bodd i leilighet og kjøpt min egen mat, men mitt inntrykk er at Spania er mye renere og et mye mer "hygienisk" land generellt enn Norge. Se bare på hvor mye renere det er over alt der, både på restauranter, på toaletter, i parker og i gatene. Supermarkedene bugner over av mat som får en gjennomsnittlig rema butikk her til å ligne på noe østeuropeisk fra 80 tallet.

I EU land har man ganske strenge krav til hvordan man håndterer/oppbevarer og tilbereder kjøtt og fisk på restauranter. Jeg er mer skeptisk her hjemme når jeg er på cafe og ser hvor møkkete det er overalt (særlig på toalettene). Da tenker jeg på hvordan det er på kjøkkenet...

Jeg hadde ikke vært bekymret.

Papaya har jeg hørt noe muffins om også, men du kan jo spise annen frukt. Spis den med skall, hvis du er bekymret for bassilusker. Og selfølgelig vann fra flaske. Fetaosten kan du kanskje droppe når du er ute og spiser.

God tur! Høres deilig ut;)

Skrevet

Hehehe, jeg mente elvsagt at du kan spise den frukten med skall som du må ta av, ikke m skallet på (Mango, Banan, Meloner, og sitrusfrukter, feks).

Skrevet

Takk for godt svar! :-D

Fetaost tar jeg med hjemmefra tror jeg, hehe.

Skrevet

Som o m jeg skulle sagt det selv Lova.

Er myye renere og hygenisk i Spania enn i Norge.

Det er likevel mer utbredt med toxmopalose i sydligere størk så det er enda viktigere der enn her at frukt og grønt er vasket.

Det er mulig vi er blitt for voksne til å leve av pizza og pasta, men sånne retter er rimelig sikkert uansett hvor du er.

Jeg spiser fisk, kjøtt frukt grønt sjømat osv i utlandet, men ser an at stedene ser ordentlig ut.

Åååå nå fikk jeg lyst på den deilige maten vi får i Spania

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...