lillebie på`n igjen Skrevet 27. mars 2008 #1 Skrevet 27. mars 2008 ah første store steg i veien for å bli gravid med partneren min :-) har skikkelig sommerfulger i magen. og det bare av å bestille journal samtale :-D Alle tester er tatt, utenom sånn scanning av egglederne, den skal tas i april, så er vi klare for insiminering! awh måtte bare dele min glede med dere :-D
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Ja hvert steg fører en nærmere målet. Blir spennende å følge hverandre videre på ferden. Journalsamtalen går som en drøm- ikke noe å engste seg for. Skal dere reise ned eller ta den pr tlf ? Jeg hadde den via telefon, unnagjort på 45 min, og veldig koselig hun jeg snakket med. Lykke til videre i prosessen
lillebie på`n igjen Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 jeg har ikke kommet gjennom i hele dag på tlf til storken, kun opptatt signal:( prøve i neste jobb pause :-) forstår de godt norsk der forresten, eller må jeg henvende meg på engelsk? skal ha samtalen pr tlf tenkte vi :-)
callmebecka Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Så deilig at dere er igang! De forstår godt norsk, og snakker til deg på en blanding av dansk og svensk. Burde ikke være noe problem. De tar seg god tid, og det er egentlig ganske hyggelig-og ikke minst spennede!!!! Når tenker dere reise nedover første gang?
lillebie på`n igjen Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2008 ah nå kom jeg endelig gjennom, og fikk journal samtale i midten av mai :-) litt vente tid, men det skal jeg klare hi hi. da jeg regner med at vi reiser ned allerede første cyklus etter det :-D er du en "prøver" allerede eller ?
Sjokolademonsteret Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Heisann Dere går en fin tid i møte med mye spenning. Vi har vært på vår første tur til Storken. Så vi venter nå spent på om jeg er gravid nå eller om vi må begynne med å planlegge neste tur. Jeg hadde samtalen pr telefon. Det gikk veldig fint. Lykke til )
lillebie på`n igjen Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2008 ah så spennende for dere :-) kan jeg spørre om dere kjørte bil eller tok fly? jeg pleier nemlig å få pos el test på kveldene...så hvordan gjør man det da, booker man første fly på morgenen eller tar man bilen liksom :-) gleder meg veldig til første gang vi kan reise ned :-D
callmebecka Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Vi er ferdige med prøvingen for denne gang, har en liten guttebaby i magen ) Har holdt på med dette i noen år, og kommet frem til at det er veldig varierende hva som passer best ift reise nedover. Som oftest har det blitt fly tidlig om orgenen. Tester som deg ofte positivt på kvelden, har da gått rett på nett og bestilt til neste morgen, aldri vært noe problem. 4 ganger har vi sjanset på å treffe EL og bestillt på forhånd....den ene gangen var jeg i Køben i nesten 2 uker før el endelig kom! Har kjørt noen ganger, slitsomt, men da kommer man i alle fall frem i tide skule det være vanskelig med fly. Stork har nå egne parkeringsplasser rett utenfor klinikken, og det er deilig. Har tatt buss hjem et par ganger, helt ok det også. Du får vel billetter helt ned i 49 kroner tror jeg. Det som passer økonomisk og er minst stressende for dere er det som er den beste måten å reise på ;o)
Sjokolademonsteret Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Hei Vi sjangset og bestilte på forhånd. Vi reiste ned og den kvelden testet jeg positivt. Vi bor i Nord Norge så vi må neste planlegge litt. Det er liksom ikke så lett å bare hoppe på neste fly, men det går greit. Jeg har en jobb som er veldig fleksibel så jeg kan ta meg fri slik at jeg rekker ned i tide.
lillebie på`n igjen Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2008 ah grattis med baby i magen :-) men ringer man til storken på en svarer når man får EL på kvelden , så er det bare komme så fort som mulig dagen etterpå, eller venter man til morgenen og ringer?? tror vi skal satse på å fly, selv om jeg har litt fly skrekk....bedre enn å sitte så mange timer i bil ( vet ikke hvor langt det er jeg) awh *babysyk*
lillebie på`n igjen Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. mars 2008 enda et sprøsmål, nå maser jeg færlt men sånn er det å være ny :-) når dere har bestilt fly på forhånd og det er litt uvisst hvor mange dager man må være i danmark, bestiller dere hotell på forhånd og??
hegeno Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 først til det om når man ringer storken: jeg fikk beskjed at dersom jeg fikk postiv test om kvelden skulle jeg ringe og legge igjen beskjed på svareren og så ringe på morningen og avtale time. Jeg har så langt bare hatt en inseminasjon og da tok kjæresten min og jeg en ukes ferie. Bestilte hotell for 5 netter og kjøpte flybilletter tidlig. Vi bodde på en lite og rimelig hotell (395 for dobbelrom) like i nærheten av Stork. Følte det var godt og riktig å gjøre det litt spesielt den første gangen. vi ble gravide da, men hadde en SA etter svært kort tid. Nå er jeg snart klar for ny tur (ser ut som jeg får mensen i dag:). Denne gangen kommer jeg til å bestille flybilletter når jeg finner ut at jeg har eggløsning og ta turen alene. Satser på å reise frem og tilbake på dagen. Syns det er helt ok å reise alene nå som vi begge har delt opplevelsen av det og det er enkelt for han (kjæresten min) å sette seg inn i hva jeg går gjennom. Er jo også blitt lokalkjente i området og vet hvor enkelt det er å komme seg fra flyplassen til klinikken:)
Deneb Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Hei hegeno, hva heter det hotellet? Vi har vært på Hotell Arthur 20 m bortenfor Stork, men der er prisene litt stivere. Hadde vært ok med et billigere alternativ til neste Storkrunde )
hegeno Skrevet 30. mars 2008 #14 Skrevet 30. mars 2008 Det heter hotel Jørgensen og ligger i Rømersgade 10. Det er alt annet enn luksus, men vi syntes det var helt okay. Rent, med bad på rommet og hyggelig resepsjon. Ligger nok litt lenger unna enn Arthur, men det tok ikke mer enn 7 - 8 minutter å gå. De hadde spesielt rimelige rom i januar og februar, men vanlig pris på enkeltrom er 385. det er jo ikke noe å si på det:) Sjekk ut: http://www.hoteljoergensen.dk/
lillebie på`n igjen Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 31. mars 2008 hm ja første gangen har vi tenkt å reise ned begge to...før prøve å planlegge ferien min etter EL, og satse på at den kommer til riktig tid :-)
Sjokolademonsteret Skrevet 8. april 2008 #17 Skrevet 8. april 2008 Vi bestilte alt på forhånd. Denne gangen gjør vi ikke det. Jeg skal på ultralydscanning i morgen. Hvis han finner noe så hopper jeg på et fly til Oslo(bor i Nord Norge) og blir hos en venninne der til jeg tester positivt. Jeg er ganske presis så jeg tror jeg tester positivt på torsdags kveld. Hvis det skjer setter jeg meg på flyet til København fredags morgen og reiser hjem igjen når jeg er ferdig på Stork. Vi velger å ikke reise ned begge nå. Kona får ikke så mye fri samt at det blir veldig dyrt hvis vi begge skal reise hver gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå