*Babyønske* Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Uff blir helt sprø av å spotte.... spotter nesten 10 dager før mensen, ganske mye faktisk..Ser ut som det er roten til at jeg sliter med å bli gravid. Ikke ser det ut til at jeg blir gravid heller... Har fått utskrevet dobbel pergokur så tenker å prøve det for 2 gang denne mnd...hvordan klarer dere å holde motet oppe jenter?? Beklager utblåsningen.. Klem fra meg
Veslesnuppa Skrevet 27. mars 2008 #2 Skrevet 27. mars 2008 Hei. Har du fått sjekket denne spottingen hos lege da? Høres ikke normalt ut å spotte så mange dager før mensen.. Jeg har også tatt Pergo,min 4 kur..Men finner ikke EL.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 28. mars 2008 #3 Skrevet 28. mars 2008 Jeg har også spotting ca 1 uke før mens, og har hatt det i 11 år så sånn er det hehe.. er noe dritt.. snakk med legen din.
*Babyønske* Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. mars 2008 oki... Har du barn??? er så redd jeg ikke kan få barn :os
*Babyønske* Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2008 Har selvfølgelig snakket med legen. har blitt satt på dobbel pergokur:o)
Elise29 Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Jeg spotter også, alt ifra 3-7 dager før mensen. Er utrolig irriterende. Har hørt at en årsak kan være for lave progesteronverdier, men det finnes gjerne andre grunner også... Jeg er ikke fornøyd med legen min som bare avfeier dette og jeg får ingen svar eller hjelp. Sliter med å bli gravid og aborterer de gangene jeg blir det. Blir glad dersom noen har et godt råd til hva man kan gjøre med dette.
ersåspent Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Jeg må jo nesten bare svare på denne. Jeg sliter også nemlig med spottting før mens. Noen ganger så lenge som 12-13 dager (!) Er nå ferdig med utredning og godkjent for IVF. Jeg har tatt ultralyd, lapraskopi og hysteroskopi. Jeg har målt progesteron, prolaktin og alle mulige hormoner og verdier. Og de har ikke funnet noe galt. Jeg har prøvd pergo og primolut og det har ikke hjulpet på hverken spottingen eller det å bli gravid. Det siste nå er at jeg var hos Smestadgynekologene og etter den grundige utredningen jeg har hatt mente han at det ikke var en fysiologisk årsak, men at jeg muligens hadde slimhinner som blødde veldig lett, og særlig da i lutealfasen. Det han gjorde var å fryse bort noen blodkar ved livmortappen og i skjeden. Og jeg ble mye bedre! Spottingen er enda ikke helt borte, men jeg har kun hatt en mens siden jeg var der og han sa det kunne ta noen sykluser før men kunne se resultatet. Hvis det bare hjalp litt kunne vi ta en runde til. Nå hjelper nok ikke dette meg med å bli gravid, men spottingen er jo noe herk i seg selv, og nå er jeg ihvertfall ganske sikker på at det ikke er den som gjør at vi ikke klarer å blir gravide.
sirkeline77 Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har hele tiden tenkt at spotting var helt vanlig og at det var slik det skulle være........For min måte å ha mensen på har jo vært normalen for meg. Jeg har også pleid å spotte i 2-3 dager før mens og 3-4 i etterkant. Noe som har resultert i mens med en varighet på minimum 7-8 dager. Har også pleid å ha kraftige smerter spes i forkant av mens og store blødninger. Etter nå å ha prøvd å bli gravid i to år uten hell, oppsøkte jeg en akupunktør. Har også startet med utredning men alt er i sin skjønneste orden så langt.... Vel, så til poenget!! Jeg har skrevet om dette her inne tidligere også, men må bare dele det med dere og fortelle om hvordan det har gått! Første mens etter påbegynte akupunktur behandling var helt annerledes enn tidligere! For det første så fikk jeg mensen på dag 28- det har knapt skjedd de siste to årene. Smertene var betydelig mindre og det rareste - jeg spottet bare i en dag i forkant og når jeg først begynte å blø så var blodet mye "friskere". Det var virkelig merkbart stor forskjell! Jeg har jo da dessverre ikke lyktes i å bli gravid enda, men jeg har stor tro på at akupuntur er tingen. Hun jeg går til mener at livmoren min ikke klarer å ta i mot et egg og få det til å feste seg, før kroppen min er i balanse. Og det er den først når man får regelmessige syklyser, har mindre spotting og mens blødning med friskt blod! Det er helt rart, tidligere var det kjempe kjipt å få mensen og jeg falt rett i kjelleren psykisk. Misforstå meg rett- det er ikke hurra stemning nå heller, men det er liksom greit at kroppen trenger tid til å komme i balanse. Er inne i min andre syklys med akupunktur nå, og fikk vite i dag etter behandling at det er vanlig at det tar fire syklyser å få rettet opp i ting! Fire syklyser fra eller til, når man er inne i sin 25 har ikke så mye å si..... Jeg har rett og slett blitt mye mindre stressa, og det alene kan jo være nøkkelen Lykke til jenter, jeg krysser fingrene for oss alle!
*Babyønske* Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. mars 2008 Tusen takk for svar jenter ) Jeg har hatt 1 behandling med akumpunktur men den tok ikke helt bort spottingen.. Jeg hadde ca 4 dager med max 2 dråper, og 4 dager med vanlig spotting... Skal til behandling igjen i morgen, så håper virkelig det kan hjelpe... Blir gjerne bedre når jeg har vært der noen ganger.. Skal krysse fingrene for dere og meg selv... o) Stor klem fra meg
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 5. april 2008 #11 Skrevet 5. april 2008 Jeg vil gjerne få lov til å svar deg på denne Hildemoren og gi deg litt håp. Jeg var også storspotter, fra dag 9 etter el og frem til mens. Var overbevist om at dette var grunnen til at vi ikke ble gravide. Jeg tok kontakt med priv gynekolog og forklarte problemet. Gynekologen her gav meg Provera, progesterontilskudd, som skulle taes fra el og 13 dager frem. Dette skulle jeg gå på over 3 mnd for å stabilisere progesteronnivået etter el. 1. mnd med provera var det samme antall dager spotting, men i mindre mengder. 2. mnd hadde jeg spotting dag 9+10+11 etter el og minimale mengder og ikke mer. Denne mnd ble jeg gravid. Jeg må også si at jeg mnd. 2 hadde gått på enkelkur med pergotime, men jeg er selv overbevist om at det egentlig var endringen i spottingen som gjorde utslaget. Jeg har tempet i de 8 mnd vi hadde prøvd og hadde el så derfor er jeg overbevist om at det var progesteronnivået som var problemet. Lykke til til deg og dere andre spottere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå