Gå til innhold

Har så lyst på flere barn!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 nydelige barn. En gutt på snart 5 år og ei lita jente på 3 mnd. Nå ønsker jeg meg flere barn, men vet ikke helt om jeg tørr. Er livredd for å føde.Jeg har hatt 2 tunge svangerskap, med mye kvalme. Vet ikke helt om jeg orker det flere ganger. Det største problemet er at jeg er så redd for å føde igjen. Har hatt to veldig raske fødsler, men vonde. Den første varte i 9 timer.Det gikk veldig greit. Nr 2 ble veldig traumatisk for meg. Brukte under 2 timer.Da rakk vi ikke sykehuset, så hun kom i full fart i ambulansen. Det var en veldig skummel opplevelse.Nå husker jeg egentlig ikke så mye av det, men innimellom så dukker det opp "bilder" i hodet mitt.Da blir jeg helt fjern og det er veldig vanskelig å få kontakt med meg. Håper dette blir borte etter hvert, for det er veldig slitsomt. Jeg har fått hjelp for dette nå, så det har bedret seg.Er det flere som har opplevd traumatiske fødsler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta ks denne gangen da vel:) har en raske fødsler har de en tendens til å bli raskere for hver gang (eg er ingen lege,men nesten alle som har raske fødsler som eg har snakket med får raskere fødsler for hver gang..snakk med legen din) med mindre du ønsker minst 3 barn til er ks kanskje lurt med tanke på at en styrt fødsel kan være skummelt,selv om en normal fødsel er best for barnet.

Skrevet

Hei..

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt dette opp med legen. Snakk om hva du sitter igjen med av følelser etter de fødslene du har hatt. Snakk om dine ønsker om flere barn, evt muligheten for å ta ks. Tror kanskje at mulighet for ks er til stede. Men de anbefaler selvfølgelig vaginal fødsel.

Jeg har selv en traumatisk opplevelse av min første fødsel, som endte med hasteks etter flere prøvelser med vakum. Det gikk bra med barnet heldigvis. Jeg slet lenge etterpå med følelsene mine, fordi jeg prøvde lenge og få barnet ut vaginalt uten hell, samt at jordmor ikke var særlig profesjonell. Jeg fikk ingen info om hva som skulle skje, hva som holdt på å skje, hvorfor alt skjedde så fort, hvordan barnet hadde det. Fra de bestemte seg for ks til barnet var ute gikk det kun 9 min ( fra 5. etasje og ned i under etasjen hvor operasjonsstua var). Så da sier det seg selv at barnet var i fare. Det er også andre ting en bør tenke gjennom før en velger ks. Jeg har to ks etter den første, skal ha den tredje nå 21.mai. Det er mye lenger rekrasjonstid, en skal være i bevegelse, men ikke tunge løft eller aktiviteter de første 6 til 8 uker. Hadde jeg kunne velge ville jeg nok valgt vaginal fødsel.

Ønsker deg lykke til, og håper du får den hjelpen du trenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...