Gå til innhold

næring til ei som har allergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har ei datter som har sliti med atopisk eksem og mat alleri. siden hun var 4 mnd.

Dette tåler hun ikke:

egg

hel melk

fløte

all sitrus omtrendt all frukt

vannmelon

muskatnøtt

soya

yoghurt

paprika

Dette ser sikkert ikke så mye ut men det er en utrolig utfordring for de aller fleste matvarer innholder som regel en av disse tingene, ikke noe trivelig og spise ute fordi vi må alltid være sikkere på hva de har steket i gryta før vi skal bestille mat, bare det og bestille et rundstykke hos bakeren gjør at køen blir fort lang da de bak kassen leter og leter for og se hva de inneholder. og som regel er dette soya, eller en av de andre tingene hun ikke tåler.

Hun er nå 2 år. Har ikke så mye eksem på kroppen som hun hadde da hun var mindre, da var hele jenta dekket, masse styr med kremer og diverse sykehus,spesialister, osv.

Det som er problemet nå er at hvis hun får i seg noe hun ikke tåler så slår dette ut som så på haken, det begynner med blemmer og går over til veskende sår. Dette har hun hele tiden,sliter virkelig med og finne ut hva hun ikke tåler,Det må være noe hun får engang om dagen. Om det er noe i brødet eller hva det er det har jeg ikke klart og finne ut ennå. Noen som har prøvd og sende inn hår prøver? veit at et firma i sandvika gjøre dette så får du svar om hva hun ikke tåler.

Hva kan jeg gi henne slik at jeg veit at hun får i seg den næringen hun skal i og med at hun ikke får juice eller nesten ikke noe frukt, Grønnsaker er hun ikke noe glad i.

Håper andre har noe erfaring de kan dele med meg.

takk for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har noen venner som har en sønn på to år som er hyperallergisk mot egg, nøtter, melk etc. De står på og har hatt to innleggelser på Voksentoppen og fått hjelp både der og av ernæringsfysiolog. De er til barnelegen på barneavd på sykehuset annenhver måned og får skikkelig oppfølging. Får dere?

Be legen om henvisning til både voksentoppen og ernæringsfysiolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...