Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?


Diana,LucasogLeo

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg fikk en liten sønn for 3 mnd si og sliter med å gå ned i vekt. Når jeg ble gravid veide jeg 54 kg, gikk opp 20 kilo under svangerskapet og gikk ned 10 etter fødsel. Jeg veier/veide med andre ord 64 kg nå.

 

Jeg har fått høre at jeg er blitt sjokk etter at jeg fikk guttungen. Dette sliter jo selvsagt på selvtilitten og jeg er desperat etter å komme med ned til 54 helst 45-50 kilo igjen. Noen som har noen tips ang slanking, trening og/eller spising?

 

Håper noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei diana!

 

Hvor høy er du? 45-50 kg er ikke mye, så da kan du neppe være over 160 cm hvis en slik vekt er passe selv om du er spedbygd.

 

I mitt første svangerskap gikk jeg opp fra 57 kg til 77-78 kg.

Det som virket for å slanke meg var 2 trilleturer med vogna hver dag (morgen, ettermiddag alt ettersom barnet vil sove - turer på ca 5 km).

I tillegg jogget jeg ca 4 ganger i uka og ammet. Spiste som vanlig.

 

Vær klar over hvis du ammer at dette kan gå ut over melkemengden (slik intensiv slanking). Antakelig var min melk så full av melkesyre at babyen avvendte seg selv ved 5 mnd alder. Måtte så pumpe i 3 mnd til. Angret derved på den raske vektreduksjonen i etterkant.

 

Det er lettere å gå ned i vekt i sommerhalvåret da vi generelt er mer aktive da, og da man ikke alltid har samme matlysten når det blir godt og varmt.

 

Lykke til med slankingen, men tenk først og fremst på å ha det godt sammen med barnet og få produsert morsmelk til det de helst de første 9-10 mndr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 cm. Det skulle stå at jeg vil ned til 50-54 kg. 45 bler for lite.

okei. takk for svar. Jeg får begynne å gå mer med vognen. Går litt allerede. men ikkje nok tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...