Gå til innhold

uniformert yrke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Lurer på om det er noen i samme situasjon.????

Jeg går med uniform på jobb,men etterhvert sitter den svært dårlig på:) jeg sleit veldig med dette sist graviditet også, Prøvde å gå med større bukser, men da ser jeg jo ut som jeg svømmer i dem og skrittet blir hengende langt ned på låret.De har så kittel eller hva det heter, men fy f...det går jeg altså ikke med, ser heltsykt ut.. Hva gjør/gjorde dere??

Fortsetter under...

Skrevet

Der jeg jobber er det en egen mamma-kolleksjon i uniformen :)

Skrevet

jeg er sykepleier. forløpig har jeg tatt og festet strikk mellom knapphullet og knappen for å forlenge eller rappet bukser med strikk i livet fra extravakt garderoben. Skjorten henger jo over og skjuler.

De har gravidbukser til oss, men syns de er så store og ekkelt å ha det dratt over magen, så venter litt til.

Skrevet

tjihi..dette er et litt mannsdominert yrke,så det er lite alternativ for oss. Det finnes som sagt ett..men det er ikke akuelt, har aldri sett noen av de gravide kollegaene mine gå med den:)

kansje det er mulig å sy inn strikk i siden? da må jeg få hjelp av svigermor:)

Skrevet

hvis du plikter å gå uniform så burde ikke arbeidsgiver plikte å skaffe deg passende antrekk??? vet ikke så mye om regelverket, men kanskje du kan sjekke?

Skrevet

det de gjorde det jeg jobbet før var at de gravide fikk beskjed om å kjøpe seg en bukse som passet til uniformen. Så fikk de tilbake penger for buksa av arbeidsgiver....

Annonse

Skrevet

Er også i mannsdominert yrke med uniform, og vet det finnes skjørt + kjortel for gravide, men det tror jeg ikke er brukt på mange herrens

år ;-) Vi får iallefall gå i sivile klær så fort uniformen ikke passer lenger... Har jo noe med tilpasning på arbeidsplassen å gjøre under svangerskapet det også da?

Skrevet

Det finnes gravideklær i mitt yrke også men det er uakuelt å gå med.

Jeg har brukt sivile klær siden jeg ikke fikk på meg buksa. Jeg ble tatt ut av uniformert tjeneste i uke 12 så det har ikke vært noe problem. Kan du ikke gå i sivilt?

Skrevet

hmmm..

Er nok muligens i samme mannsdominerte yrke muligens... har den kittelen.. noe jeg nekter å gå med.. men har også faktisk en type mammabukse.. men de hadde jo selvfølgelig bare super stor str..

Forrige svangerskap ble jeg flyttet på slik at jeg gikk med eget tøy, men ser ikke ut til at det er noen mulighet for det denne gange... så litt usikker på hva jeg skal gjøre etterhvert selv

Skrevet

Hmm... kan vi være i samme yrke tro?

De har kittel der jeg jobber, men jeg nekter å gå i den. De har også noen få bukser, men var selvfølgelig ingen i riktig str.

Jeg hadde en egen gravidbukse i riktig farge, så sjefen min sa at det var greit at jeg brukte den.

Nå er jeg uansett blitt sykmeldt, så det spiller ingen rolle lenger...

Skrevet

www.hjeco.no

De har gode gravidbukser for dere som er i mannsdominerte yrker og som må ha klær som stille krav til klærne pga brann/kjemiklaier/varme osv.

Jeg har den som man kan bruke hele svangerskapet. Og den er veldig behagelig å gå i.

Og det er ikke dere selv som skal dekke utgiftene til klær på jobb¨om uniform er påkrevd!

Skrevet

Ser ut til at det er noen "omsorgsarbeidere" her...??? Den kittelen nekter jeg å gå med, noe av det fæleste jeg har sett!! Da går jeg heller i bukse hvor skrittet henger nede på knæra.. Føler meg skikkelig lekker kan du tro ;op

Annonse

Skrevet

Vi har mørk uniformsbukse, så jeg får lov å bruke en svart mammabukse jeg har.

Skrevet

hmm, ser ut til at vi er en del i samme etat ja:) Ja, dette "omsorgsyrket" vårt har vakre klær for gravide må jeg si;) Den anstalten jeg jobbet i tidligere ble vi flyttet fra avd ganske tidlig, men har jeg er nå, har jeg fått inntrykk av at jeg kan være på avd litt lenger. og det ønsker jeg gjerne, men det var de klærne da.. Jeg får prate med noen på jobb, og høre om alternativer.

Skrevet

Hjelpes som dere klager...

Hvis det er krav til uniformering på arbeidsplassen så kan dere jo ikke si at "den vil jeg ikke gå med for den er så styyyygg".

Har de skaffet klær som passer så har dere jo ikke noe dere skulle ha sagt.

Skrevet

haha, jo, det har vi faktisk.. Det kalles tilrettelegging,og gi folk muligheter til trives på jobb. du aner ikke hva du snakker om..............

Skrevet

Det var da voldsomt kakemonsteret! Ikke en kjent situasjon for deg tydeligvis...

Tro meg, ikke mye kult å gå rundt i den kittelen der jeg jobber i hvertfall!

Skrevet

Hollo, jenter. Jeg er kokk og er pent nødt til å gå i kokkeklær. Private klær aksepteres ikke, verken av arbeidsgiver, meg selv, eller mattilsynet. Så lenge de passer og jeg får dem på meg, så kan ikke jeg grine og si at "den ikke er flatterende..."

Så joda, jeg vet akkurat hva jeg snakker om. Tidligere tillitsvalgt og verneombud, tusen takk. Har dere sett på lover og regler?

Skrevet

Litt forskjell på å jobbe på et kjøkken og i et fengsel...

Skrevet

nettopp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...