Gå til innhold

uniformert yrke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Lurer på om det er noen i samme situasjon.????

Jeg går med uniform på jobb,men etterhvert sitter den svært dårlig på:) jeg sleit veldig med dette sist graviditet også, Prøvde å gå med større bukser, men da ser jeg jo ut som jeg svømmer i dem og skrittet blir hengende langt ned på låret.De har så kittel eller hva det heter, men fy f...det går jeg altså ikke med, ser heltsykt ut.. Hva gjør/gjorde dere??

Fortsetter under...

Skrevet

Der jeg jobber er det en egen mamma-kolleksjon i uniformen :)

Skrevet

jeg er sykepleier. forløpig har jeg tatt og festet strikk mellom knapphullet og knappen for å forlenge eller rappet bukser med strikk i livet fra extravakt garderoben. Skjorten henger jo over og skjuler.

De har gravidbukser til oss, men syns de er så store og ekkelt å ha det dratt over magen, så venter litt til.

Skrevet

tjihi..dette er et litt mannsdominert yrke,så det er lite alternativ for oss. Det finnes som sagt ett..men det er ikke akuelt, har aldri sett noen av de gravide kollegaene mine gå med den:)

kansje det er mulig å sy inn strikk i siden? da må jeg få hjelp av svigermor:)

Skrevet

hvis du plikter å gå uniform så burde ikke arbeidsgiver plikte å skaffe deg passende antrekk??? vet ikke så mye om regelverket, men kanskje du kan sjekke?

Skrevet

det de gjorde det jeg jobbet før var at de gravide fikk beskjed om å kjøpe seg en bukse som passet til uniformen. Så fikk de tilbake penger for buksa av arbeidsgiver....

Annonse

Skrevet

Er også i mannsdominert yrke med uniform, og vet det finnes skjørt + kjortel for gravide, men det tror jeg ikke er brukt på mange herrens

år ;-) Vi får iallefall gå i sivile klær så fort uniformen ikke passer lenger... Har jo noe med tilpasning på arbeidsplassen å gjøre under svangerskapet det også da?

Skrevet

Det finnes gravideklær i mitt yrke også men det er uakuelt å gå med.