Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg skal flytte fra Nord Norge og til Oslo denne våren. Og lurer på om noen vet om det er noen sjangs å få barnehageplass eller er vente listene laaange ? Er alenemor og skal begynne studier til høsten.. Hvor lang tid tok det fra dere søkte til dere fikk plass?

Takk for svar:))

Mamman til Oscar 3 år..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137252006-barehageplass-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går jo an å søke på studentbarnehager... Eg sjølv søkte i fjor, og fekk plass i 5 ulike barnehager, rundt mai meiner eg, til tross for at eg ikkje hadde adresse der, men har forstått at det var mange som ikkje fekk. Korleis det står til med ventelista i år aner eg ikkje.Har sjølv søkt, men ikkje høyrt noko ennå.

Fristen for å søke i kommunens hovedopptak gikk ut 1. mars. Får man plass i hovedopptaket begynner man i barnehagen i august. I Oslo tildeles barnehageplasser etter ansiennitet, det vil si at de som søkte tidligst får plass først.

Du er dermed for seint ute til å få kommunal barnehageplass til høsten, vil jeg tro. Men du kan jo søke studentbarnehager. Hvis du er sikker på at du skal flytte til Oslo, bør du søke i bydelen der du skal bo også så du opparbeider deg ansiennitet og kanskje får plass i løpet av året eller til neste år.

Fløyte Familiebarnehage er et tilbud kun for 2005-barn, og får nok en ledig plass fra august. Holder til på Majorstua/Marienlyst. D.v.s. fin plassering i forhold til både Blindern og Bislet.

Det er prioritet for barn som bor i Bydel Frogner, men alle kan søke. Det er uansett et krav at du har søkt barnehage gjennom det "kommunale" felles opptaket.

Det er MYE lettere å få plass i studentbarnehagene enn i vanlige barnehager, særlig til barn som er store nok til storbarnsavdeling. Om du skal gå på høgskolen er ikke søknadsfristen ute ennå - men du bør søke snarest, www.oas.no - om du skal på universitetet er jeg litt mer usikker, men sjekk på www.sio.no (du kan jo søke uansett, men de har også et hovedopptak, og for det tror jeg fristen er utløpt).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...