Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Er det et eksotisk og fint navn til ei lita jente, eller blir det for utenlandsk her i Norge? Barnet er halvt marokkansk da, men blir født og skal vokse opp i Norge?? Jeg synes det er vakkert da, det betyr dronning på arabisk, men vil ikke at hun skal bli sett på som "utenlandsk" pga navnet?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 jeg kjenner en marokansk dame som heter Malika. jeg synes det blir for utenlansk for et barn som skal vokse opp i Norge og en av foreldrene er norsk. men hva med å finne et norskt navn å kombinere med?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Jo, har tenkt på det også, Sarah Malika er veldig aktuelt også:-) HI
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Synes det er et herlig navn, med nydelig betydning. Synes dere også bør ha et litt "norsk" navn til fornavn, hva med: Leah Malika Sarah Malika Ava Malika Thea Malika Ina Malika Men fint navn:-)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Skjønner ikke hva som er norsk med disse navnene du foreslår sammen med Malika. Skal det være noen vits med et norsk navn i tillegg, må det være norsk på ordentlig! F. eks. Ingrid Malika eller Malika Ingrid, Malika Oddrun, Sigrid Malika eller Kristin Malika. Syns forøvrig godt hun kan hete bare Malika, det er et vakkert navn, og greit både å skrive og uttale
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Malika er et nydelig navn:-) Venter selv et barn som blir halvt marokkansk og hadde tenkt på det navnet selv, men pappaen var ikke like begeistret så da blir det ikke det likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå