Gå til innhold

er euroshopper og first price produkter like godt/sunt som andre dyrere merker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... er jo litt penger å spare på åkjøe disse merkene, men merker jeg holde rigjen da jeg ikke tror kvaliteten er like god, smaken like god og for eks fisken er dårligere, osten mer usunn osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

first price kyllingfileten er i alle fall helt lik smak på som prior sin

first price sin appelsinsaft er kjempegod, og sandwich-baguettene er god! Pleier også å kjøpe håndsåpen til first price, og sambo er glad i noen kjeks med appelsinfyll og sjokolade på.

Euroshopper vet jeg ikke..

Gjest irismor
Skrevet

Dere er vel klar over hvem som lager first price og euroshopper produktene?

Skrevet

Pris og kvalitet henger ofte sammen. Desverre. Men noe av produktene er gode nok. Andre er bare møkk. Du må nesten bare prøve deg frem.

Skrevet

nei hvem lager det?

får prøve meg litt frem, kjøpte åsnt nett med appelsiner her i dag, smakte på dem nå, og de var gode de hvertfall. så på avokadoene også, men de var ikke my eå skryte av.

og makaronien har vi prøvd- der smakte jeg ikke noe forskjell hvertfall.

Gjest irismor
Skrevet

Det er de store produsentene som lager varene til euroshopper og first price.

Denja

Delikat

Arla

Synnøve Finden

Tine

Osv....

Husker ikke helt hvem som lager hva. Det kan jeg få vite av samboeren, men han er ute på besøk.

Skrevet

Noe er bra noe er langt fra bra...

Gulosten til first price eller euroshopper (husker ikke hvem av dem) smaker faktisk HELT likt som norvegia og er rundt 20 kr billigere,

Sjokoladekjeksen, kneipen, kyllingfileten, tacosausen osv er kjempe gode produkter :)

Skrevet

Mye av grønnsakene er også like gode, sitter faktisk å spiser first price paprika nå faktisk :) med dip mmmmm

Gjest irismor
Skrevet

First price osten er det vel Tine som lager =o)

Skrevet

Da er det vel den som smaker prikk likt da :)

Kjempe god hvertfall, og billig!

Skrevet

Bruker mye first price / landlord / euroshopper, og er stort sett fornøyd. Det eneste jeg ikke har vært fornøyd med var:

- Fiskgrateng til First price (pyton... Bare grøt)

- First price brødmargarin

- Smøreoster

- Kjøttdeigen til first price

- Tannbørstene

- Hvit osten??

- Kneippbrødet

Det vi bruker hele tiden er:

Servelat

Bleier til first price

Håndsåpe

Bacon

Cola light (Husker ikke hva den heter)

Frukt og grønnsaker

Tomatsuppe og andre sauser

Frosne baguetter

Pommes frittes

Kyllingfilet

Koteletter

Margarin

Toalettpapir og tørkerull

Hm... Kommer ikke på mer i farta, men finnes produktet i billig-variant kjøper vi som oftest det.

Men jeg er ikke så kresen da. Men mener dere virkelig at HVITOSTEN smaker helt likt? Hm.... Er det bare noe jeg har innbilt meg kanskje?

Skrevet

Hadde vært interessant å få vite hvilke produsenter som lager hva, irismor. Kanskje du kan lage en tråd på det en gang. I og med at de fleste her inne er i konstant sparemodus liksom. Hvis osten til first price er billigere, men smaker likt så er det liksom ikke vits å kjøpe norvegia...

Gjest irismor
Skrevet

Skal skje bare gubben kommer hjem.

De store produsentene er ikke så happy for å bli gjenkjent i de billige variantene. Men butikkjedene krever at de lager billige varianter for dem.

Eneste jeg husker er

first price ost = Tine

Coop sjokomelk = Arla (samme som matilde sjokomelk)

Skrevet

Fine rundstykker, sandwich baguetter, hvitløksbagutter =markedets beste og kjeks sjokoladebiter er veldig bra fra First Price. Bleiene brukte vi lenge til snuppa på dagtid, funka ikke så bra på natta.

Spagettien fra First Price syns jeg ikke noe om

Skrevet

hmmm. kanskje vi skal prøve ut litt av de produktene da.......

men irismor, kan du ikke lage en sånn liste over det her da? når du vet det....

Skrevet

Glemte et par ting vi har kjøpt å vært fornøyd med. Lomper, rå hamburgere 70% kjøtt eller noe, revet ost, bananer, paprika, gulrot løk og egg.... Ja, det begynner å bli endel ting vi kjøper i First Price

Skrevet

Jeg synes de billigproduktene smaker bæsj, men det er mulig jeg er litt fin på det...:-p

Jeg liker mat av god kvalitet. Gidder ikke kjøpe drittmat. Smakte osten en gang på hyttetur (de hadde ikke annen). Herlighet, helt uspiselig!!!

Skrevet

Du er vel ikke veldig fin på det dersom du har smakt bæsj...?? Hm ;)

Nå var jeg barnslig, men måtte bare ;o)

Skrevet

Hadde du blindtestet varene er det ikke sikkert du hadde kommet fram til samme resultat... ;-)

Har vært med på en del blindttester selv, og blir nok litt overrasket over resultatene noen ganger...

Skrevet

Som noen annen her sa så er det mange store produsenter som lager de ting til de billigmerkene og. Husker jeg ikke feil så er det vel bakarn som gjør lompene til first price og slakter sin skinke har samme produsent som first price sin.

De som sier at kvalitet og pris har et sammenheng, har ikke sjekket godt nok. Det er jo selvfølgelig ting som kan være dårligere men og ting som kan være minst like bra. Kjøper ingen andre hvitløksbaguetter enn first price sine. Men f.eks. osten til first price liker jeg ikke, den er tørr synes jeg. Men den er fortsatt bedre en Synnøve sin.

Skrevet

Revet ost fra first price er vel ikke ost? Er ikke det sånn plastikk-greier, som min mann kaller det - topping som egentlig ikke er ost?

Skrevet

har en her som sier det er synnøve finden som lager firstprice osten.

det er mye mer vann i firstprice osten. OG mindre fett.

Skrevet

alle osteprodukter for coop og landlord er det tine som lager

Skrevet

Da er jeg nesten glad jeg bor i Ytre Langtvekkistan og slipper tenke på slikt :) Her har vi coop mega og Rimi, lenger enn det strekker ikke valgfriheten seg for selfangere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...