Gå til innhold

Duotest idag! :-)

eventyr

Anbefalte innlegg

Idag har vi vært til genetisk veiledning og duotest. Det gikk helt fint, er plassert i laveste risikogruppe, risiko 1:1002 etter ul. Tar to uker før vi får svar på blodprøven. Men nakken så fin ut, nakkefold på 1,4 mm, er ikke det helt greit?

Har lyst til å fortelle det nå, det synes på meg, har fått mage. Og oddsene for at noe er galt er jo minimale.

Hva synes dere, jenter? Bør jeg vente enda to uker, kanskje mer, hvis svaret kommer i posten? Føler meg veldig rolig. :-)

Fortsetter under...

Gratulerer, eventyr, med beroligende og flott test! Det var veldig artig å høre!

Om du skal fortelle om graviditeten eller ikke er det bare du som kan svare på. Hvis det var jeg som hadde fått de resultatene du fikk, ville jeg antakelig følt meg trygg på at alt er som det skal, og veldig gjerne fortalt det til slekt og venner.

Uansett hva du velger: Lykke til videre!

Jeg skal forresten på tidlig UL i midten av april, er så spent....!

God morgen, Petramora :-)

Er jo helt klart min eller vår avgjørelse, er helt enig i det. Men det er nesten sånn at jeg blir stressa av alle som er så bekymret. Begynner nesten å lure på om jeg er unormalt rolig, hehe. Men jeg føler meg så avslappet, tror faktisk at dette kommer til å gå helt fint. Hadde ei blødning i uke 9 som satte en skikkelig støkk i meg, men da det stabiliserte seg og alt ser fint ut, koser jeg meg bare. :-)

Jeg jobber i helsevesenet, med barn, har en jobb der jeg møter mange, friske og og ikke friske unger. Så det er ikke at jeg er uvitende, har nok sett og kan mer enn gjennomsnittet.

Jeg er vel bare ikke typen til å bekymre meg så mye. Ser i utgangspunktet positivt på ting, og tar heller bekymringer og valg når de eventuelt dukker opp.

Kommer til å fortelle det til tiåringen min idag. GLEDER MEG!!! :-D

så informerer vi resten etter det.

Ja, det var jo et kjempebra resultat!! Og så vidt jeg husker, er det ultralyden som veier tyngst når blodprøven og ultralyden skal slås sammen. Så du kan jo være ganske trygg på at alt er bra.

100% sikkerhet er det jo aldri med slike tester, da må man ta fostervannsprøve eller morkakeprøve, og de er det en viss risiko for abortere etter.

Vi fortalte det etter å ha vært på duotesten, ventet ikke på blodprøvesvarene. Da blodprøvesvarene kom, ble risikoen enda lavere!

Gratulerer med så flott resultat på duotesten!

Tok min i slutten av februar, og iflg legen var et flott resultat på ultralyden nesten alltid ensbetydende med at blodprøven ga enda lavere risiko. Selvsagt kunne man få seg en overraskelse, men det var veldig sjelden, sa hun. Vi fikk iallefall en risiko på 1:1870 totalt, og er selvsagt kjempefornøyd med det. Men fortalte det ikke til "alle" før jeg fikk resultatet, selv om jeg hadde veldig lyst. Skjønner veldig godt at du er "sprekkeferdig" så løp ut og fortell om du føler for det!!! Det kan du nok trygt gjøre.

Ha en finfin dag :-)))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...