Gå til innhold

Soving på dagtid

Anbefalte innlegg

Kor masse søv dåkkes små på dagtid?

Mi jenta søv veldig godt på natta, så klage ikkje på det, men føler at hu skulle ha sove meir på dagtid. Igjår sov hu max 1,5 time iløpet av dagen, fordelt på 3 kvilar. Idag ca 2,5 time, fordelt på 4 kvilar. Er ikkje dette litt lite?

Og koss kan eg få hu til å roa seg på dagtid? Hu sovne fort i vogna viss eg går tur, men inne vil hu helst ikkje sova. Må eg gå tur fleire gonger t dagen så hu får nok søvn? El skal eg la hu ligga i vogga og skrika og setta i tutten gong på gong?

Eg sko av og til ønska at eg kunne fått med ein bruksanvisning frå sjukehuset...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137250539-soving-p%C3%A5-dagtid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nora sover ekstremt mye, men har begynnt å endre dagrutinene sine litt igjen nå. Men i hovedsak så sover hun 2x3 timer, og en 30 min dupp. Når hun sover de strekkene med 3 timer,sover hun ute i vogna si. Er det ikke mulighet for henne å sove ute, sover hun maks i 60 min om gangen.

Det du kan gjøre om du ikke har mulighet for å ha henne på veranda eller ute, er å åpne soveromsvinduet å legg henne i vogna der inne (Med varme uteklær vel og merke!) . På denne måten sover hun i frisk luft og vil garantert sove bedre! Jeg pleier å rugge litt på vogna om Nora ikke finner roa, men som regel sovner hun med en gang hun puster inn den friske lufta når hun ligger der.

Om du legger barnet med en gang du ser tretthetstegn sparer du deg og for mye skriking! - og de blir straks så mye mer fornøyde når de er våkne :-)

Happy_girl: det var som om du beskrev lillemor her ;P Hun sover akkorat like mye på dagen. Liker ikke å sove inne, og om hun sovner sover hun bare 1/2 - 1 time, men i vognen kan hun sove 3-4 timer, som oftest 2 ganger på dagen. Så sover hun som regel litt på ettermiddagen /kvelden også. Da som regel bare 1/2 - 1 time.

Elsker å sove ute i friskluft!

Lille jenta vår sover svært lite på dagen, spiller ingen rolle om jeg triller meg hjel eller om jeg lar henne sove inne på dagen.

Som feks i dag: hun la seg for kvelden kl 20.00 i går, spiste ca 3 måltider i natt, opp igjen kl 08.00 i dag og sov 3t tilsammen i dag, fordelt på 2 dupper. Ble trøtt rundt kl 19.00 i kveld, så da la jeg henne for kvelden.

Så i dag har hun sovet 3t til sammen.. Lite?

Iselin sover 6-7-8 timer iløpet av en dag, men det forutsetter at hun får sove i vogna si, og det MÅ være utendørs. Stort sett er det 2 dupper, hver av de på 3-4 timer- Noen ganger en ekstra time på ettermiddagen.

Har prøvd å dra på besøk o.l uten vogna, men det blir et mareritt uten like. Vi har endt opp med en overtrøtt og grinete frøken, som ikke finner roen hverken ved puppen, i bilstol, i seng osv. Så vi må ha med vogna overalt!! Tungvindt, men utvilsomt verdt det:) Dessuten sovner hun bedre for natta om hun har hatt nok søvn på dagtid.

Du lillemy? Vi har vesst fått oss en æxtra gulpeklut vi... Ska prøv å husk å gi deinn tebake ein gang :)

De som får ungane til å sova 6 timar på dagtid..trille de tur me ungane i vogna, eller berre set vogna utforbi og så sovne ungane?

Mi litle frøken kan gjerne sova ein time viss eg trille tur, men av og til vakne hu etter 30 min, og ligge å ser på meg resten av turen. Imåro skal eg gjera eit iherdig forsøk med vogna. Då blir det å ut i vogna fleire gonger, så kanskje hu søv meir enn 30 min om gongen. Eg må nok berre bli meir konsekvent! Stakkar lita blir nok forvirra av å skulle ligga i seng på natta, og så i senga, eller vogna eller vogga på dagtid..eg må nok berre halda meg til vogna og frisk luft!

Takk for hjelpa, eller tankane dåkkes:)

Annonse

For frøkna vår er det nok å legge henne i vogna på trappa, også sovner hun. Må evt ut en gang å putte i smokka eller rugge litt på vogna. Sovner stort sett iløpet av 5-10 min (noen ganger t.o.m før hun kommer ut, hehe)

vi har ikke faste rutiner,selv om jeg var sikker på at det skulle vertfall jeg ha.Jeg ser på henne når hun begynner å bli trøtt,ser ann kl og får såve hvor lenge hun vil men ikke lengre en hal 6.synes d fungere kjempe greit,men har rutine på kveldstid og grøtmåltidet våkner hun alltid opp til uansett=)hun sovner hvor som helst dersom hun får fred enten i vogna,hos andre elle her hjemme i senga si=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...