Gå til innhold

hva er en karboblokker?


nickoline og supermann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har sakset følgende fra nettet:

 

Karboblokker - Phase 2

• Fører til vektreduksjon

• Gir mindre sultfølelse

• økt energiopplevelse

• Forbrenner mer fett

• Trygg og ingen bivirkninger

• Meget effektivt

Phase 2 sørger for at karbohydrater i form av stivelse, som finnes i poteter, ris, pasta, brød og bakervarer ikke omdannes til sukker, og dermed blokkerer muligheten for at sukkeret fra disse matvarene lagres som overskuddsenergi - dvs. fett.

HVA GJØR PHASE 2,OG HVOR EFFEKTIV ER DEN?

Det er veldig enkelt. Phase 2 nøytraliserer den midlertidige virkningen av alfa-amylase, enzymet som spalter stivelse til glukose. Dermed blir stivelsen ikke delt i mindre opptakelige deler og heller ikke omdannet til glukose. Stivelsen forlater kroppen ufordøyd og gir av den grunn ikke kroppen flere kalorier (som igjen kan lagres som fett). Fordi kroppen ikke får noen stor dose glukose vil glukosen ikke omdannes til fett. Kroppen må dekke sitt daglige behov for nødvendig energi fra andre steder i kroppen og må derfor forsyne seg av fettreservene. Når vi forbrenner reservene vil overvekten langsomt avta.

Phase 2 er meget effektiv. Det er utført flere enn 42 kliniske studier med Phase 2. Et antall av disse studier er publisert i kjente vitenskapelig tidskrifter. Fra disse studiene virker det som om en dosering med 1000 mg Phase 2 (2 tabletter) pr. karbohydratrike måltid medfører den ønskelige effekten. Det viste seg også at blodsukkernivået hos Phase 2-brukere ikke steg så raskt som hos placebogruppen. Dette vil si at bukspyttkjertelen til den første gruppen ikke ble like belastet som placebogruppen.

I en stor studie utført i Italia ble den slankende effekten målt hos en gruppe mennesker som var 5-15 kilo overvektige. De spiste normale måltider, men ett av måltidene måtte inneholde mat med lavt karbohydratinnhold. Halvparten fikk placebo, mens den andre halvparten fikk Phase 2. Etter 30 dager ble vektreduksjon, kroppsfett og muskelmasse målt. Resultatene var oppsiktsvekkende. Phase 2-brukere hadde en gjennomsnittlig fettnedgang på 10%, og vekten ble også sterkt redusert. Det var ingen forandring i muskelmasse hos dem. Dette betyr at ved bruk av Phase 2 ble muskelmasse brukt som brennstoff, kun fett ble forbrent.

****

 

Så jeg har kjøpt meg 2 bokser med tabletter og spist i ca 4 uker uten noe resultat. Ikke det at jeg er svært tung, men jeg er 15% tyngre enn for 10 år siden og ikke på min trivselsvekt. Hadde derfor store forhåpninger til dette produktet da jeg spiser mye karbohydrater. Men det virker ikke fettreduserende på meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. prøver jeg også. fant faktisk den samme siden på nettet.

 

jeg prøver å legge om kostholde, men er midt i samlivsbrudd og det koster en del det også.

 

ikke får jeg trent noe særlig pga betennelse i begge bena. så det de orker må jeg spare til jobb.

 

har kjøpt xenical, men virker ikke som om det er fett som er problemet mitt. - leser at alle får "diare" av de, men jeg har brukt de i over en uke og ikke noe som tyder på å gå mer på do en gang. - forventet ikke å rase ned i vekt på en uke altså:) - jeg tar kuren ut, så får vi se.

 

lagt på meg 10 kg selv på to år jeg.

må inn i bunad til første mai! - hjelp!

 

har også insulinresistens, så jeg må legge om til lavkarbo. regner med at det blir litt lettere når jeg kommer for meg selv.

 

takk for tipset.

 

er reduxin sånn blokker? -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei nickoline!

 

Reductil:

Reductil er et medikament mot helseskadelig overvekt, og finnes som kapsler i to styrker; 10 mg og 15 mg. Doseringen bør starte med 1 kapsel på 10 mg daglig, men kan økes til 1 kapsel på 15 mg daglig hvis effekten ikke er god nok på 10 mg. Behandlingen bør gis av lege med særlig erfaring i behandling av overvekt og skal være en tilleggsbehandling i et vektbehandlingsopplegg sammen med kostveiledning og mosjonsplanlegging.

 

Hvordan virker Reductil?

Virkestoffet i Reductil heter sibutramin. Reductil virker ved å redusere appetitten. Det fører til at du fortere føler deg mett, og ikke blir så snart sulten. Spiseatferden endres, og man spiser mindre og sjeldnere, samtidig som forbrenningen under vekktapet opprettholdes på et høyere nivå. Dette fører til vekttap.

 

Hvor mye kan jeg regne med å gå ned?

Som for alle medisiner kan man ikke garantere at Reductil virker på alle pasienter. I studier der en gruppe pasienter har fått Reductil, og en gruppe har fått placebo (ikke virksom medisin), var vekttapet ca 4,5 kg større i gruppen som fikk Reductil, enn hos dem som fikk placebo. Ca 60% av de pasientene som får Reductil vil gå ned i vekt.

 

Hvor fort virker det?

De fleste går ned minst 2 kilo første måned. Dersom du går ned mindre enn dette, bør du ta det opp med legen som har foreskrevet medisinen for å vurdere om du bør øke dosen. Vekttap i forbindelse med Reductil skjer nesten alltid i løpet av de første 6 månedene.

 

Hvor lenge skal man bruke Reductil?

Denne avgjørelsen skjer i samråd med legen din. Anbefalingen er å høyst bruke medisinen i 1 år.

 

********

Dette er ingen Karboblokker. Etter hva jeg leser på nettet vil neppe min lege skrive ut resept på dette til meg, da jeg ikke har høy nok BMI.

For oss som "bare" ønsker å kvitte seg med ca 10 kg ser det ut til at vi enten må sulte oss eller trene masse. Prøvde Nutrilett en gang og det hjalp meg heller ikke. Håper bena dine snart blir bra igjen;)

 

hilsen Lissi-65

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått såler - hatt de en mnd nå, men ikke noe bedring. men har vært betent siden sist sommer, så kan jo ta litt tid.

 

skal prøve å få syklet litt, men går på skole to kvelder i uken. så det holder nå i tilegg til samlivsbrudd og eksamen snart.

 

prøvde å gå tur i påsken. da hadde jeg så vondt etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

 

Du har rett, det er også et preparat som heter reduxin og det inneholder det samme som karboblokker phase 2:

 

"Reduxin er basert på et ekstrakt fra hvite hagebønner (det latinske navnet på denne bønnen er Phaseolus vulgaris). Virkestoffet Phaseolamin virker hemmende på enzymet amylase, som spalter stivelse (en type karbohydrat). Dette enzymet finnes både i spytt og tynntarm. Teorien er at opp til 66%; av stivelsen og 25%; av kaloriene du får fra poteter, brød, ris, pasta og så videre går ufordøyd gjennom kroppen siden dette enzymet blir blokkert."

 

Lommelegen har følgende kommentar: "Det finnes en rekke slankepiller på markedet, og mange hevder at de er godt vitenskapelig dokumenterte. Studiene som er gjort på Reduxin er små og ikke alle har vist en effekt, men så vidt jeg vet er det i alle fall ikke vist at det er noe skadelig. Jeg vil tro at noen opplever en del luftplager og kanskje magesmerter på grunn av all den ufordøyde stivelsen i tarmen. For mange kan det være en god motivasjon å bruke et slikt produkt for å komme i gang med vektnedgangen. Men siden karbohydrater lagres som glykogen i leveren og i muskler, vil du sannsynligvis miste mye av dette lagret. Siden glykogen binder mye vann, vil mye av de første kiloene du går ned rett og slett være væske. Så fort du slutter med pillene vil du derfor gå opp igjen".

 

Det er altså bortkastede penger jeg har brukt på karboblokkern min.

***

Kanskje du kan prøve svømming som ikke belaster beina dine så mye?

Synd med samlivsproblemer for deg som er så ung og har slik en søt liten sønn;) Vekta er da et mindre problem tror jeg. Ha det fint nå logger jeg ut;))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god kveld.

 

vi går på babysvømming på lørdager. blir ikke så mye mer enn litt bevegelse der.

 

langt til nærmeste svømmehall -desverre. men det er et godt forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...