Gå til innhold

Visste du at endel godterier har ingredienser fra insekter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

E120 er en rødfarge som lages av knuste lus. Denne fargen brukes i mye godteri og annen mat.

På tide med en boikott?

(Legger ut denne tråden ettersom ganske mange lærte noe nytt i en debatt på småtroll)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er lykkelig uvtiende om all dritten jeg putter i kroppen min.. Synes uansett ikke at knust lus er det værste man kan ha i seg.. Verre med alt av gift stoffer som puttes i mat, kremer, sminke o.l.

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Vræææææææl.

Men sjokolade er rent, ikke sant?

Skrevet

jupp..

vet du hvor mange insekter du kommer til "spise" i løpet av livet uten å vite om det?

Skrevet

Vil du virkelig vite hva som er i sjokolade?

Skrevet

Har hørt at man får i seg noen kilo gjennom et vanlig langt liv. Usj.

Skrevet

Jeg har ikke det minste problem med lus som er kverket og puttes i munnen. Det er sukkeret jeg er ute etter, og jeg foretrekker tillegg av proteiner i stedet for kreftfremkallende syntetiske stoffer.

Hehehehehe.

Skrevet

Ja, det visste jeg.

Om ikke annet er det naturlige ingredienser da... og ikke kunstig tilsatte stoffer ;)

Skrevet

og gelatin er laget av kupenis. Nam! Vet du, jeg bekymrer meg lite for sånne ting. Spiser da dyr, ku, lam, kylling.. söte små.. nei, orker ikke stresse med at det er insekter i godteri. mer redd for andre skumle e-stoffer.

Skrevet

Jeg må si jeg mista apetitten.....

Info om E 120

Navn:

Karminer (kochenille, karminsyre)

Type stoff

Fargestoff

Beskrivelse

Rødt. naturlig fra knuste hunn insekter av arten Dactyopius cocus costa. er veldig dyrt og erstattes av E 124.

Brukes til:

Melkeprodukter, crabsticks, syltetøy, iskrem, sauser og godteri. fruktblandinger, bakervarer. Campari. Leppestift danskepølser. Cheddarost, desserter

Skrevet

kupenis? visste ikke at de hadde penis ;-)

Skrevet

edderkopper som kryper inn i munnen din når du sover og greier.. herlig.. hehe..

Skrevet

Hahahahaha. Nå dåner jeg snart. DIB er komisk i dag.

Takk damer!

Skrevet

Tror jeg må begynne å sjekke hva de E greiene egentlig er.

Skrevet

å si jeg ALDRI har sett en ku med penis.. hahaha

Skrevet

Hva i all verden er vitsen med en boikott?

Skrevet

E 120:

Karminer (kochenille, karminsyre)

Rødt. naturlig fra knuste hunn insekter av arten Dactyopius cocus costa. er veldig dyrt og erstattes av E 124

Bruksområde:

Melkeprodukter, crabsticks, syltetøy, iskrem, sauser og godteri. fruktblandinger, bakervarer. Campari. Leppestift danskepølser. Cheddarost, desserter

Dette er da vel allmen viten????

Skrevet

hehe..ser der ja..flere som gogglet ;-)

Skrevet

Kaktuslusa har jeg visst om så lenge jeg kan huske, men at kua har penis var virkelig nytt for meg ja... *ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...