Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Vi var til samtale på Riksen i går. Skal først prøve AIH noen ganger før vi evt går videre til IVF.

Jeg var litt utenfor meg selv og glemte derfor å spørre om ting.

Kan dere fortelle meg hvordan AIH forsøkene deres foregikk?

Legen sa i går at jeg måtte inn til ultralyd for å sjekke folikklene fra ca dag 9. Foregår dette på dagtid, hver dag eller hva?

Hvordan var et for dere å sette menopur-sprøytene?

Takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har hatt 2 AIH som begge dessverre var negative.

Startet opp med pergo på dag 3 i syklusen. Startet deretter med Menopur den siste dagen av pergokuren. Deretter inn til UL for å sjekke størrelsen på folikklene på dag 9. Satte el-sprøyta på dag 10 og inseminering dag 11 og 12

Alle mine kontroller på RIksen har vært på kveldspoliklinikken, så har ikke hatt behov for å ta fri fra jobb.

Det gikk helt greit å stikke seg selv med menopur-sprøytene. De svir litt, men ikke verre enn at man fint klarer å sette sprøytene selv :)

Skrevet

Hei!

Jeg tror jeg har fått feil sprøytespisser til menopuren. Skal ikke de spissene være ganske små? Jeg har fått noen som er minst 8 cm! Hva heter de spissene som skal brukes?

Skrevet

dytter

Skrevet

De største kanylene skal brukes til å trekke opp væske og blande tørrstoffet med. Skal IKKE brukes til å stikke deg i magen med nei :) Til det skal du ha subcutane kanyler som er tynne og korte :) Fikk du ikke begge delene på RIksen?

Skrevet

Jeg fikk 5 stk som er ca10 cm til blanding av menopurstoffene. I tillegg fikk jeg med 5 stk som er ca 8 cm til stikking, men de har jo tydeligvis gitt meg feil type. Skal gå innom apoteket i morgen og kjøpe slike subcutane.....Orker ikke stikke meg helt inn i leveren;)))

Takk for svar Turbotrollet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...