Gå til innhold

til dere som bruker "vanlige" bleier/ er mot tøybleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på hva som er bedre med normale bleier i forhold til tøybleier

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer eg også på:)

Skrevet

er ikke mot tøybleier,skal faktisk prøve det etter eksamen,men tenker jo at det er mere lettvindt med papir bleier...men barnets beste og miljø er jo viktig også...faktisk blir bleieutgiftene mine dyrere når eg går over til tøybleier,så det er ikke billigere...tøybleier skal vaskest og tørkest,papirbleier kaster en med en gang...

Skrevet

Det blir dyrere i engangsutgift, men mye billigere med tanke på at tøybleier kan brukes til flere barn og selges igjen etterpå;)

Skrevet

Forresten....eg kan svare på spørsmålet på en måte....Vi brukte papirbleier før og det var fordi eg ikke viste hvilket tilbud av tøybleier som fantes. Eneste eg visste om som hadde brukt tøybleier var mamma og hun var helt imot det. Masse arbeid sa hun, med brettebleier som bare lakk og masse vask og styr. Når eg fikk lest litt og sett hva som fantes skjønte eg jo at ting har forandret seg masse;)

Skrevet

Engangsbleier er tynnere, mer føylige og dermed er det lettere for barnet å bevege seg rundt med disse bleiene.

Skrevet

Mye enklere for deg og bedre for rumpen til babyen din. Engangsbleier har veldig bra sugeevne nå! Tøybleier blir man fortere så i rumpa av!

Skrevet

Signerer den! Tøybleier kunne ikke gått mer til H for vår del, men forstår godt de som velger det da :-) Nå er vi pampersbrukere igjen og alle trives godt!

+ jeg trøster meg selv med at bleier blir bedre ift pustende o.l. som f.eks Libero er nå...

Skrevet

Ungene mine blir rød med en gang av pampers, mens de tåler tøy mye bedre.

Særlig for gutten min er det sugeevnen til papirbleier som ødelegger. Han blir så tørr i huden at den rett og slett skreller av...

Det er nok veldig individuelt.

Fordelen jeg kan se ved papir vs tøy er at de er greie å ha på langturer med liten vaskemulighet.

Skrevet

Jeg tenker som så at det er best å ha minst mulig på tapeten når et nytt liv plutselig kommer til, så da er jeg ganske bruk og kast vennlig når detgjelder beiler;) Det at jeg bor i et leilighet kompleks hvor man deler vaskemaskin med mange gjør det ganske uaktuelt uansett.... Må jo tenke litt på det praktiske, men økonomisk hadde det vært bedre med tøy... Får se hvordan gutten reagerer på "vanlige" bleier da, kanskje jeg må bruke tøy, hvem vet;)

Skrevet

Pisspreik. Hvor har du fått den feilinformasjonen fra??

Skrevet

Vær så snill og ikke la dette bli en krangletråd!

Nå ble det spurt hvorfor folk ikke bruker tøybleier, og da må de få lov til å svare uten at vi som bruker tøybleier kommer med motargumenter. Jeg skal være enig i at det er fristene å argumentere mot ting som blir sagt, men det er ikke min mening man er ute etter.

Sånn, det var bare det jeg ville si!

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har brukt tøybleier lenge, og har nettopp gått over til papir. Jeg synes det er mer lettvindt med papirbleier samt mer hygienisk. Dessuten synes jeg det lukter mindre av papirbleiene, fordi det er jo slike fuktkuler som trekker til seg det verste.

Skrevet

Oi! dette er det HELT motsatte av min erfaring.. De tette papirbleiene puster jo ikke = sår stump...

Skrevet

HI her! tusen takk for mange flotte svar! skjønner at det kan være lett å bli provosert når man er veldig tilhenger av èn av delene. Og helt riktig så vil jeg ikke ha noe diskusjon rundt det.. bare vurderer for og imot når valget skal tas om jeg skal bruke tøy eller papir..

Skrevet

Men hvis du vurderer for og imot, er det ikke da bra og få en tråd om for og imot og ikke bare en tråd om imot tøybleier?

Skrevet

fordi jeg har hørt veldig mye positivt og ikke så mye negativt.. syns det er greit å høre litt negativt også, høre om de som ikke vil bruke det eller har hatt negativ erfaring..

Er mye på et annet forum som "elsker" tøybleier, så har hørt mye bra der...

når det er sagt så ender jeg nok mest sannsynlig opp med tøybleier..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...