Gå til innhold

Quinny som vogn nr to.. freestyle, speedi,zapp eller buzz ??? 3 el 4 hjul

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter å titter litt på de forskjellige vognene, har tenkt å ha en quinny som vogn nr to pga bruk av maxi cosi på samme understell.

Men er jo greit å velge ei som holder en stund..

Har ei stor vogn, sportsdel med myk bag, men syns den er for tung å drasse inn og ut av bilen for senterturene mine o.l.(mannen min som var på januarsalg ;))

Så vil ha en litt lettere vogn.

Så noen Quinny spm:

Forstår det slik at free,speedi og buzz kan alle brukes til dreamybaggen og skifte håndtaksside på og har full liggestilling? og muligheten for fire hjul? setet på den nye buzz er det veldig lite?

Mens zapp kun kan ha bilsete på og ryggen går ikke ann å regulere, men at den er ekstremt lett.

har jeg forstått riktig?

noen med erfaring med de forskjellige typene, og hvor lenge ca de "sportsdelene" kan brukes , 3år?

Fortsetter under...

Setet kan vendes både på buzz og freestyle. Styret kan ikke vendes på noen av dem.Speedi kan ikke vendes, og er bred i sittedelen, men ikke lang i ryggen. Freestyle er ikke noen nummer to vogn, den blir vel omtrent det samme som du har. Zapp er en paraplytrille, ingen turvogn men super å ha liggende i bilen. Den kan som du sier ikke legges ned i ryggen i det hele tatt. Buzz kan du få med fire hjul, mens freestyle/fashion hadde fire hjul, men har vel ikke vært i produksjon siden ca. 03. Buzz er liten i sittedelen, ja. Og ganske åpen, men som ekstravogn er den vel ganske grei.

Det er veldig mange vogner man kan bruke maxi-cosi setet på, jeg ville ikke valgt quinny. Dårlig erfaring selv, og hørt alt for mange andre med dårlig erfaring til å velge en quinny vogn.

Når det er sagt så kan man vende sittedelen på freestyle og buzz, men ikke på speedi. Det er kun freestyle som har full liggestilling, mens på buzz legger du hele setet bak så blir ikke helt full liggestilling og kroppen til barnet følger formen på setet. Speedi har heller ikke full liggestilling, den har i tillegg ikke noen god sittestilling.

Det er vel bare buzzen som har mulighet for fire hjul, trodde freestyle med fire hjul ikke ble solgt lenger, men mulig jeg tar feil.

Setet på buzz er forholdsvis lite, tror kanskje ikke det vil vare hele vognperioden, men det er et problem på de andre modellene også (bortsett fra zapp). Har også hørt at selene på buzz er korte og vanskelig å bruke på litt større barn.

Freestyle er heller ikke spesielt lett vogn, skal du ha en som er liten og lettere ville jeg valgt en av de to andre.

Alle de tre første kan kan brukes med bag.

Av de du nevner ville jeg kun valgt zapp jeg, men den kan jo ikke brukes hverken med bag eller ha den i liggestilling.

Med de kravene du har ville jeg heller sett på easywalker (sky eller classic) eller tfk joggster twist (denne er litt tung, men ellers super), alle disse kan brukes ut hele vognperioden. Skal du ha vendbar sittedel ville jeg tatt en titt på teutonia fun eller bugaboo (som er dyr, så ville sett etter en brukt om du ikke skal bruke så veldig mye penger).

Finnes sikkert mange flere vogner som også kan brukes med bilsetet ditt, kommer bare ikke på dem akkurat nå =)

Var og prøvekjørte en speedi idag :) Utrolig stilig vogn, veldig god å kjøre. MEN, den hadde ikke full sittestilling, og det vil jeg ha til vår gutt på 8 mndr. som elsker å sitte rett. Synes også at det ble litt for mye plast i kalesjen (der hvor nettingen er). Hører mange klager over at den er lite lun, og har en veltetendens. Men som sagt, utrolig stilig er den.

Vurderte også å kjøpe freestyle 3xl comfort. Men igjen, veldig mange som ikke anbefaler den pga. veltefare. Og den støk jo nylig på en vogntest. Tar derfor ikke sjangsen på en av disse to Quinnyvognene, er redd for at noe skal hende lillegutt vettu. Men for all del, de ser flotte ut.

Valget falt på en GT safari. Har ikke testet den ut enda, men har hørt veldig mye bra om den ;) Er på tilbud nå hos Biteringen.no til 2490 kr :)

Har vogndilla for tiden, så skal nok kjøpe enda en vogn snart ;) Kanskje en easywalker, oth eller tfk ;)

Jeg har en Buzz som nr to vogn, utenom en tetuonia. Og vil bare si at den bruker min sønn på over 3 år ennå. Så jeg vil si at buzzn varer lenge nok. og de sover som regel ikke på dagen i den alderen, ikke det at den gikk fint å sove i. Men det som er negativt med den vogna er at den passer ikke til shoppingvogn, da det ikke er noe oppbevaringsplass under. utenom den lille veska som rommer så og si ingenting. Vet ikke om jeg har valgt den vogna igjen, Hadde litt problemer med hjulene også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...