*spirekrok er Høygravid* Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Hei! Noen som vet, hvis jeg tar permisjon i et år fra januar, får jeg da vanlig stipend når jeg kommer tilbake til skolen da året etter for å fullføre? etter fødselsstipend i 42 uker? Tusen takk for svar:)
Tromsøstudent Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Når du kommer tilbake på skolen, så er du jo student, og da har du jo krav på vanlig stipend. Så det er ikke noe problem. Når du har fødselsstipend, så kreves det ikke at du skal produsere studiepoeng, så du blir ikke forsinket. Så om jeg forstår spørsmålet ditt rett, så er det ingen problemer i det hele tatt med dette.
*spirekrok er Høygravid* Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2008 Så flott:D Supert.. Takk for hjelpen
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 28. mars 2008 #4 Skrevet 28. mars 2008 Hei, Kan jeg motta fødselsstipend og samtiding studere? Eller er det sånn at hvis jeg får fødselsstipend på 9600 ,- så skal jeg ikke gå opp til eksamen?
*spirekrok er Høygravid* Skrevet 28. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2008 jeg tror du kan få det mens du studerer. men hvis du blir ferdig med å studere før det har gått 42 uker (som vi har rett på fødselsstipend) så får du ikke lengre betalt. Som jeg har forstått det iallfall:)
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 28. mars 2008 #6 Skrevet 28. mars 2008 okei, men er det sånn at min kjæreste ikke kan motta foreldrepenger hvis jeg mottar fødselsstipend?
Tromsøstudent Skrevet 28. mars 2008 #7 Skrevet 28. mars 2008 Han kan motta foreldrepenger og du motta fødselsstipend, dersom han mottar foreldrepengene som gradert uttak. Om han ikke tar det som gradert uttak, så får du vanlig studielån, og ikke fødselsstipend.
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 28. mars 2008 #8 Skrevet 28. mars 2008 utbetaling i mnd: er det noe forskjell på studielån og fødselsstipend? Du har virkelig peiling på dette Tromsøstudent :-) Flott at du kan hjelpe
Tromsøstudent Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 Siden du får barn i juli, så utgjør det en liten forskjell. Du har nemlig rett på stipend 3 uker før fødselen. Det betyr at du vil ha krav på stipend for nesten hele sommeren. Når det gjelder utbetalingen i måneden. Du får det samme som du får ellers i vanlig studielån/stipend, med et tillegg på 13000 i året. 20% går til ekstrautbetaling i januar og august. Noe som gir et månedlig tillegg på litt under en 1000 lapp. Jeg har to barn og får i overkant av 8000,- i måneden fra lånekassen. Så da er det bare å ta differansen mellom det jeg får, det du får uten barn, og dele det på to. Da har du tillegget ditt. Lurer på om det blir 780 i måneden, men er usikker på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå