jente08&jente2010<3 Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 lyst til å prøve noe nytt til middag...må jeg forhåndskoke risen? spør sikkert dumt:)
Mamma2OO5 Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 hehe ja du må koke den først;o) Eller lage paella, da steker du litt først og så koker. Steiker sammen grønnsaker og egg. Har i skinkebiter eller annet kjøtt. Kan sikkert blande det med kjøttdeig:o)
Kate77 Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Risen må kokes på forhånd. Steik den noen minutter, vanlig stekepanne er helt fint. Bland i egg, ta i ett og et og se litt ann på mengden. Jeg bruker ett egg når jeg lager til to personer. Kylling er veldig godt til, men du kan vel ha omtreng hva som helst til...
jente08&jente2010<3 Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2008 akkurat ja:) så hvis jeg koker risen, steker med kjøttdeig, tar opp i litt mais, og noe grønt, og steke det i litt fløtesaus, det må vel være godt?
sarahrara Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Når jeg steker ris, steker jeg sjampignon, løk, vannkastanjer, gulrøtter i skiver, paprika, og noen ganger har jeg i egg .... kikoman har jeg også over mot slutten av steketiden (men den må man være forsiktig med siden den er veldig salt) Kjøtt i veldig tynne skiver har jeg også i hvis jeg har.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Ikke fløtesaus! Det blir nok ikke som du tror det blir. ;o)
petite fleur Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Uff, hørtes IKKE godt ut med fløtesaus....synes ikke det hørtes godt ut med kjøttdeig heller, jeg da.... Best med rent kjøtt som kyllingfilet, svin, biff....eller scampi.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 den fløtesausen skurrer hos meg også. Men en blanding av kjøttdeig, mais, ris, grønt og salsa - høres ut som en restemiddag som fungerer greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå