Gå til innhold

Hårfarge på babyer, kan det endre seg?!?!

Anbefalte innlegg

Sønnen min på bare et par uker ser ut til å ha fått gult/oransje hår. Må ærlig innrømme at jeg ikke synes det er noe fint, og håper det vil endre seg.

Er det noe håp om det? Kan det være at det er på vei fra lyst som det var med fødselen, til mørkt som pappaen har?

Han er jo nydelig uansett- vår øyensten, og vi elsker han over alt på denne jord uansett hårfarge- men bare lurer...

Ikke svar hvis du bare skal skrive noe teit om at alle barn er fine uansett- det trenger jeg ikke da jeg er fullt klar over det. Dette er bare et spørsmål...

Fortsetter under...

skal vi se... eg ble fødd med mørkt hår. ble blond da eg var rundt 1 år. da eg var 6 år fikk eg en gyllen farge.. så tror de forandrer seg hele livet? nå vet eg ikke hva farge eg har omtrent. har farget det siden eg var 14. (er snart 20)

mi jenta ble fødd med svart hår og nå er hun 6,5mnd og de er litt lysere..

eg syns fargen på gutten din høres kjempe fint ut. eg syns det er fint at unger har orange/rødt hår!

Annonse

Jeg var ganske mørk som nyfødt, rundt 6 mnd ble det kritthvit. Så ble det mørkere og rødere, og jeg er vel nå mørkeblond/rød.

Samboeren min var helt lys og har nå mørkebrunt hår..

Min kusine var også litt gyllen/rød som baby, men nå er hun helt blond (3 år gammel)

Så ja; det forandrer seg:) men han kan jo ende opp med rødt hår likevel, men det er vel mest vanlig at de blir blonde som barn for så å bli mørkere/rødere når de blir større..

min jente hadde 3 cm langt svart hår da hun ble født. Hun er nå 11 uker og det har gradvis blitt lysere. Nå er det 7 cm langt og mellombrunt:)

Jeg hadde også svart hår da jeg ble født, men det ble helt hvitt innen jeg var 1 år. Regner med at jenta mi blir blond etterhvert, hun er ganske lys innerst ved hårrøttene nå.

Da jeg kom i puberteten fikk jeg kommenefarga hår :(

Min mann var blond (lys blond) til han var 2 år, etter det ble han nesten sort.

Jeg og elste gutten vår var begge helt sorte i håret ved fødsel og frem til nesten 1 år, da ble det lysere, og endte på lys brun på begge to.

Minstegutt her i huset er lys blond, slik som sin far og er 11 mnd, tipper han blir like mørk som pappan sin...

Så ja, hårfargen kan fint forandre seg =))

Skjønner godt at du lurer. Jeg har lurt på det samme med vår datter. Svigermor og broren til mannen min har rødt hår og hun håper veldig at datteren vår også får det, hvilket jeg IKKE gjør.

Hun har mellombrunt hår nå med (i følge dem) litt rødskjær i håret.

Håper hun blir blond som mor eller mørk blond som far etterhvert... hehe

Lykke til! :)

ohh håper snuppa mi får rød skjær i håret når hun er stor! har litt rødt hår nå også, men har blitt lysere!!

Jeg har rødblondt hår og er VELDIG fornøyd med det...mye bedre enn kjedelig svart eller brunt hår:P

Annonse

Sønnen min (nå7mnd) hadde det også slik, var og er helt lys, men han hadde dette "hudlaget" i hårbunnen (husker ikke hva det heter) som gjorde at håret så litt rødt/orange ut. Smørte med krem så dette myknet opp, å vasket og pirket bort litt nå og da. Han har fortsatt noen flekker men håper å få de også bort etterhvert.

Kansje kan det være slik hos dere også,vi heller så ikke at det var pga dette med en gang.

Pappan til datra mi var også HEEELT lys i håret da han var liten nesten hvitt, han ble mørk blond etterhvert.

Jeg har en mørk, en lys og en med rødt hår.

Han med rødt hadde kastanjefarget hår ved fødselen, men det er blitt lysere og rødere etterhvert. regner med at det vil tone seg ned etterhvert og bli kjedelig kommune farge.

Men må innrømme at jeg blir litt lei meg når jeg ser hva enkelte av dere skriver om rødt hår,-håper han slipper å møte disse reaksjonene etter hvert som han vokser til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...