Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Altså hva bør den ligge på etter at man har drukket dette sukkervannet og sittet og hvilt i 2 timer? Legen min var syk i dag og legesekretæren trudde at det var bra så lenge verdien var under 10.... jeg hadde 9,9 så da er jeg vel innenfor normale eller?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 desverre... det burde ligge på under 7,8 ... så du blir nok kontaktet av fødepol.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 9,9 er nok over grensen ja, jeg har rundt 8 begge gangene og hele sirkuset settes igang.. men er jo litt deilig med den ekstra oppfølgingen også da..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Verdien for oss gravide settes litt lavere enn hos "vanlige" folk som testes. Jeg fikk 8,8 og skal kun regulere det med kosten, + at jeg fikk med meg et apparat jeg skal stikke meg med og måle blodsukkeret mitt selv på (for å sjekke at det holder seg stabilt). Til meg sa de at hvis jeg hadde fått over 9 ville jeg ha blitt satt i kontakt med en spesialist av et eller annet slag (husker ikke helt hva de sa, men det var for å sikre oppfølgingen). Tok det litt hardt i begynnelsen, og syns egentlig det var ganske flaut for jeg følte meg som en tjukkas som skadet ungen min med å spise usunnt (selv om jeg spiste noenlunde sunt). Har nå kuttet ut alt snop og sånn og det går helt fint. Var litt vanskelig nå i påsken med masse besøk og sånn, men prøvde å gå en tur de dagene jeg visste det ble servert kake og slikt.. Målingene mine var helt fin (tok små stykker selvsagt) men har fått beskjed om at etterhvert som jeg kommer lenger ut i svangerskapet kan det bli vanskeligere å holde blodsukkeret stabilt og at det derfor blir enda viktigere å være måteholden med sukker + at det er topp å gå turer. Selv føler jeg meg frisk og fin og jeg ser at dette går veldig fint og at babyen har det bra og vokser helt normalt! Har også gått ned 2 kg den siste mnd pga kostomleggingen og mer aktivitet. Fått bare positiv tilbakemelding fra lege og jordmor (veide 90 før svangerskapet og 94 nå, er 26 uker)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Jeg gikk ned en del kilo i begynnelsen pga kvalm og oppkast. Etter dette eide jeg ikke matlyst så inntaket av alt begrenset seg.... Det er først etter uke 23 jeg har passert den vekten jeg startet på. Så det er jo kun den siste mnd at jeg har klart å spise noe snop i det hele tatt.... Blir vel til at jeg får skjerpe meg enda litt mere nå da og leve enda sunnere igjen!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Ojj.. det var gaanske høyt!! Du har nok helt sikkert svangerskapsdiabetes!
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Jeg tok glukosebelastning i dag, og endte opp på 5. De på labratoriet sa det var veldig bra!!! Gruet meg litt for å få negativt resultet men det gikk jo kjempe fint!
lisemo Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Jeg var og tok siste testen min nå her omdagen, og den lå på 8,5, og fikk beskjed om at det var innenfor normalen!! Så her skjedde det ingenting, og ingen har sagt noe som helst annet! Så det er tydeligvis mye forskjellig ute og går!!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 virker kanskje som det er litt relativt de verdiene ja... kanskje det er forskjell fra fylke til fylke eller kommune til kommune... uansett så er det ikke farlig, det er bare ekstra oppfølging, og en "garanti" for at ikke barnet skal bli for stort mens det er i magen.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Heldige dere som slipper å tenke på det! Jeg får vel ringe legen i morgen dersom jeg ikke hører noe i dag. Greit å få dobbeltsjekket med han. Hvis han er tilbake på jobb vel og merke...
lisemo Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Siste runde jeg hadde på ul, så mente han som tok den at jeg ville føde en baby på ca 3,6kg. Så selvom jeg ligger høyt på skalaen på glukosen, er VELDIG overvektig osv, så får jeg en baby som er normal i vekt.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322816 her er en link hvor det står litt om svangerskapsdiabetes for dere som måtte være intressert. I følge denne skal jeg ha oppfølging i alle fall. Skal til legen i morgen så blir spennende å se hva han sier da... Natta jenter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå