Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 28 med termin 14 juni. Jeg er for tiden 100 % sykemeldt fra et vikariat. Vikariatet mitt varer ut april måned, legen har sakt at jeg mest sansynlig blir sykemeldt til jeg skal føde. Har jeg rett på sykepenger når jeg ikke har fast jobb lengere det er snakk om 3 uker jeg ikke har fast jobb før jeg skal ut i svangerskapspermisjon. Vil dette ha noe å si for fødselspengene? jeg har vært yrkesaktiv over 6 måneder sammenhengende.

Fortsetter under...

Du har rett på sykepenger selv om vikariatet ditt har gått ut, og det at du ikke har jobb har ingenting å si for fødselspengene dine.... Eneste er at nav må betale sykepengene dine når vikariatet avsluttes dersom arbeidsgiver forskutterer sykepenger nå...

Jeg er i samme situasjon. Var vikar, og ble sykmeldt 100%. Dette kommer jeg til å være ut graviditeten. Vikariatet mitt gikk ut for en mnd siden. (Jeg ble sykmeldt et par uker før det gikk ut.)

Det som skjedde da, var at nav tok over utbetalingen av sykepenger.

Du har krav på sykepenger selv om du bare er vikar. Det er en jobb som alt annet. Eneste forskjellen er at nav betaler deg i stede for arb.giver når kontrakten går ut.

Men du må huske å gi beskjed til nav, og når vikariatet ditt går ut, må du levere sm direkte til nav.

Håper dette var til hjelp! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...