Gå til innhold

Kan du gi meg 5 grunner til å tilgi utroskap?

Anbefalte innlegg

Sykt? Har tilgang til sånt vi...uten at noen av oss har krevde det engang..hehe...har med pratiske hensyn å gjøre. Ikke har vi hemmeligheter heller..og strengt tatt, en som har vært utro har vel gjort seg fortjent til den slags "soning"???

Sodig at noen av dere er så innmari "private", er kansje litt vel åpne med hverandre jeg og samboeren tydeligvis....

Fortsetter under...

Dette er iallfall 5 ting du bør tenke på før du tilgir:

1) Han må angre noe voldsomt, og det må være ekte, ikke et spill for galleriet.

2) Han må være innstilt på å få forholdet til å fungere, det vil si at han får takle dine eventuelle sorg- og raseriutbrudd når de kommer. Selv om de kommer et år etterpå. Han må forstå hvor mye dette sårer.

3) Du må føle at du kan stole på ham igjen.

4) At dere virkelig elsker hverandre.

5) Du må selv være innstilt på å få dette til å fungere. Du har ingen skyld i det som har skjedd, og det er fullt og helt hans ansvar. Men du har ansvar for hvordan du kommer deg gjennom dette, med eller uten ham.

Annonse

Utroskap forekommer til alle tider, og mange ganger er det bare en glipp. Ja, en glipp... Tror nok partneren din trenger tilgivelse for å komme seg videre, det er ikke lett å være den som har ristet av seg heller, da blir det i alle fall et par strafferunder mindre. Men, det er utrolig vanskelig å tilgi.

Jeg har valgt å tilgi han. Har nesten klart det, eller er ihvertfall på god vei. Han skulle snakke med henne i dag og rydde opp etter seg. De jobber jo sammen, så de må møtes hver dag. Utrolig hyggelig for meg. Men jeg tror helt klart han elsker meg og vil være her sammen med meg og ungene. Han gikk med på å skrive en samboerkontrakt som sier at om en av oss et utro, må vedkommende ta med klærne sine bare og skrive alt vi eier sammen over på den andre pluss foreldreansvaret for ungene.Så er en av oss utro nå, blir det fryktelig dyrt! Tror uansett ikke han kommer til å gjøre det. Men i det øyeblikket han blir kåt på ei dame igjen (og det skjer nok igjen), så strammer antakelig pengene og å miste barna mer om pikken på han enn tanken på at ingen får vel vite dette.Ikke misforstå, er han utro, skal han så absolutt ha ungene. Og gjerne utvidet samvær og. Men er han så dust, så kan jeg ha bestemmelsesretten alene. Ihvertfall ha det som pressmiddel for at man skal oppføre seg skikkelig.Nemlig!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...