Gå til innhold

Kan du gi meg 5 grunner til å tilgi utroskap?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

huff stakkar!!

men du må nok finne de grunnene selv. jeg kan ikke hjelpe deg dessverre!

vil ønske deg lykke til, å husk tenk på hva som er riktig for DEG!!!

ikke barna eller mannen, for har ikke du det bra så har heller ikke mannen og barna dine det!

jeg hadde femtemann på vei da x var utro og dro.. har det supert jeg nå:)

Vet ikke om jeg kan klare 5, men skal prøve:

1) Dere har et barn sammen

2) skal du gi avkall på et liv med en du er glad i for et mistak?

3) Du er gravid, og trenger mannen din

4) Æsj kommer ikke på flere.

Utroskap suger. Men det gjør et liv alene også. Og hvem vet?

Kanskje han lærte av dette? Skal du ikke prøve å gi han EN sjanse, og se hvordan det går?

Klem...

uff du har det sikker kjempevondt nå! jeg kan dessverre ikke gi deg 5 gode grunner til å tilgi... tror ikke jeg hadde klart å stole på sambo om noe slikt hadde skjedd, og hadde ikke orket å leve et liv med selvpining hver gang han gikk ut døren. men dette er noe du må finne ut av selv, det er jo ikke lett å sette seg inn i din situasjon, det er jo ikke enkelt å forlate den man elsker. men spørsmålet du må stille deg selv er om du vil klare å leve med ham etter dette. å være sammen for barna sin skyld er ikke godt nok. barn plukker opp det meste og vil vite om du har det bra eller ikke, de merker sånt! jeg har selv levd oppe i samlivsproblemer fra jeg var liten og husker enda hvor fælt det var å vite at mamma og pappa ikke hadde det bra sammen.

Annonse

1. slutte å operere med begrepet utroskap og dermed også tilgivelse for det

2. innse at om mennesket er verd å leve med så er eventuell utenomekteskapelig knulling utrolig lite vesentlig

3. tenke gjennom om det er en du virkelig vil ha og som virkelig vil ha deg

4. innse at monogami er en myte, grei om den holder men ikke veldig overraskende om den sprekker

5. slutte å se på sprekk i kulturelle myter som vesentlige og at det er annet enn kjønnsorganer i bevegelse som teller.

1. Dere har barn og venter barn

2. Folk kan gjøre feil

3. Han KAN forandre seg

4. Det er lov å gi folk en ny sjanse

5. Du angrer trolig mer hvis du ikke har forsøkt, enn hvis du gir ham en sjans og det ikke går eller han er utro igjen...det kan alltids overleves, du har da all mulighet til å droppe ham.

Videre, når han først har vært utro og du er så raus at du estemmer deg for å gi ham en ny sjans så er det visse ting som er lurt å tenke på, for dere begge.

Han BØR gi deg tilgang til mail, mobil, nettbank slik at du gradvis kan bygge opp tilitten igjen, samtid så må du IKKE dra fra utroskapen i enhver sammenheng og bruke det som et pressmiddel. Legg det bak dere, snakk ut om det en gang for alle og rensk lufta, si alt som ligger deg på hjertet, lytt til ham også. Men så legg lokk på det hvis han legger seg flat og gir deg insyn i hans "pirivate" saker, ved å være utro så har han selv ødelagt fr seg selv og kan da heller ikke kreve at du ikke skal få holde en viss kontroll....aksepterer han det så har dere muligheter til å få det godt sammen igjen på sikt.

Annonse

Må si jeg har sug luts tankegang i hodet selv. Men jeg har hele tiden sag til han, og han har lovet å fortelle meg det uoppfordet om han skulle drite seg ut. Han har flørta med denne dama både full og edru i over 6 mnd og hatt sex med henne en gang. Og ikke sagt et pip før han ble tatt på fersken. Hun og jeg viste seg å ha felles venner!

hi

Det finnes tusen grunner til å gå fra en person men du trenger bare en grunn for å være sammen med han, så hvis du elsker han og føler at han er mannen i ditt liv så bør du gi han en ny sjanse;-)

Skjønner at du ikke har det lett, men for min del hadde ikke utroskap vært en god nok grunn til å gi opp mannen min...det finnes tusen fristelser der ute og vi er faktisk bare mennesker, ikke at jeg unnskylder det, men det kan faktisk skje..

Hvis utroskap ikke eksisterer så kan det ikke være noe problem å verken fortelle om sine utenomforholds-eskapader selv, eller at det dukker opp via andre. Hvis ikke opplevelsen skapes av det faktum alene at man knuller noen uten partnerens viten, selvsagt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...