Gjest Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Snøfilla, Bula, og alle dere andre som kjekler. Hvordan er det dere holder på? Og i denne sammenheng sikter jeg spesiellt til deg, Bula. (Jeg vet du kaller deg Villemo nå, men for meg er du Bula uansett) Ok, Snøfilla har en del krasse svar innimellom, og hun viser tydelig at hun har et vanskelig. Men er det virkelig så ille det hun skriver? Hun sier bare det mange av oss tenker innimellom, men ikke TØR si. Angående denne tråden til Tryne, "Kjære gud osv" selv om hun bare letter sitt hjerte er, må det være rom for å forstå at den kan virke provoserende på mange. Inkludert meg, selv om jeg også har et barn fra før! Hvorfor blande høyere makter inn i dette? Nå svarte ikke jeg på den tråden, men det gjorde altså Snøfilla. Hun ordla seg på en måte som viser tydelig at innlegget provoserte henne, SO WHAT? Er det virkelig ikke rom for at ikke alle tenker likt her inne? Er det ikke rom for at noen synes at enkelte innlegg rett og slett blir usmakelige? Her sitter vi alle i samme båt, hormonelle, ufrivillig barnløse, og det som verre er. Hvis det ikke tåles at enkelte sliter og viser det, er dette et meningsløst forum! Jeg tar ikke parti her, for jeg synes egentlig at dette bare er tull. For et må gå an å respektere hverandre så lenge man ikke angriper hverandre med skjellsord og er stygge. Meninger må det gå an å lufte. Å det å legge inn at hun (Snøfilla) med sine 5 forsøk og en kjemisk har det fælest i verden, var bare usmakelig. Jeg hadde det fælest i verden på både mitt 1, 2, 3, og 11 forsøk jeg. Slik kjentes det iallefall! Men det er kanskje sånn at det er lengden man har slitt og antall forsøk som er avgjørende for hvor vondt noe er? Da har jeg isåfall skulle vært steindau.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Saa det er Bula ja!! Lurte paa hvor hun ble av jeg ....
Viktoriana Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Synes det er trist når det skal bli sånn drittslenging her og konkurranse om hvem som har det værst. Det bør være takhøyde nok her til å romme alle som ikke kan få barn med naturmetoden uansett om de har barn fra før eller ikke. Synes alle bør tenke seg om før fingrene løper over tastene. Hvis man ikke har noe hyggelig eller konstruktivt å komme med - så la vær å svare!!
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Mener du virkelig det? Så man skal altså aldri vise at man føler seg støtt? Da er jeg isåfall uenig med deg. Jeg er ikke en som skriver mest her inne nå lengre, og kanskje ikke den som lar meg provosere så lett. Men jeg må jo uansett respektere at andre reagerer! -Det er faktisk helt menneskelig.
Ann-ch. Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Synes innlegget fra Villemo/Bula var helt usmakelig så sendte mail til moderator og innlegget er nå slettet. Håper vi alle kan ha våre meninger om saker og ting uten at man blir hetset av den grunn. Vi er alle forskjellige men vi er i samme situasjon her inne. Vi ønsker oss barn,så la oss fokusere på det isteden. Klem fra meg.
Nøtt Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Er jeg blind eller ble det grufulle innlegget fra Villemo slettet? Det var i såfall bra. Jeg er enig i at det bør være rom for uenigheter. Vi trenger ikke å kosemose hele tiden. Men saklighet og konstruktivitet er absolutt et kriterie for god nettikette og debattskikk. Når man trakasserer enkeltpersoner går man altfor langt.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Jeg er så enig med deg, Ann-ch!:-) Takk for at du tok ansvar å fikk slettet tråden, den var neppe noe hyggelig å lese når man har det vanskelig ellers. Klem til deg også:-)
Viktoriana Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Joda - Sladrekjærringa - klart man skal få vise at man føler seg støtt, men det er vel selv da mulig å tenke på ordvalget?? Tror det er litt for lett her i en slags anonym verden å bli litt for krass og tøff i ordvalgene. Men uansett - ren personhets - det kan ikke tolereres.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Jeg så ikke noen ordvalg i innlegget til Snøfilla som var ille jeg. Ordlyden, kanskje. Uansett synes jeg det var helt ok, og skrive som hun gjorde.
hannetroll Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Jeg ble ganske sjokkert tidligere i dag da jeg leste innleggene i tråden som nå er slettet. Riktignok har jeg bare vært gjest på dette forumet, men jeg har oppfattet tonen her inne som støttende og hyggelig og som et ok sted å søke informasjon for en som trolig skal i gang med IVF-prosessen om ikke lenge. Det er synd hvis dette forumet skal utvikle seg til et sted hvor man kommer med hatske utfall mot hverandre, eller at det ikke skal være rom for å uttrykke sorger og gleder!
AniBer Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Er glad jeg ikke har fått med meg noe av dette jeg!! Ha en flott kveld damer!!! Onsdagsklem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 Til Sladrekjærringa Hvorfor sier du "hvorfor blande hyere makter opp i dette her"? Ingen sur tone fra min side, men jeg lurer. For meg og mange andre så har faktisk høyere makter en sentral del i denne prvingen. Hvorfor blir du provosert av den del?? feks så ville ikke jeg blitt provosert om noen bannet og steket i vei selv om jeg er kristen, det er deres måte å uttrykke flelser på. Ikke ville jeg vert provosert om en muslim kom med noe lignede, det er noe som er sentralt for de. Å jeg sjønner ikke hva som var så provoserende når jeg ikek hengte ut noen?? Sorry meg, men jeg forstår det ikke. INGEN SUR TONE, berre lurer;)
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 Denne tråden var jo virkelig hyggelig da, og gjorde deg "sladrekjærringa" til et mye "bedre" menneske enn de du med negativ tone omtaler. Nei takke meg til som tidligere nevnt, unnlate å skrive om man ikke har noe konstruktivt å komme med. Finner ikke selv innlegget med bønnen til tryne støtende,derimot er jeg glad på hennes vegne at hun finner den støtten hun trenger i fra Gud. Med så mange forskjellige kvinner i verden, er det ikke rart det blir ufred. Men det hadde vært flott om vi klarte å finne roen her inne. Vi trenger vel egentlig alle hverandre ! Hilsen
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Les og døm selv.Et lite eksempel på hvor hyggelig det er å få et svar fra henne.... det fins 100 vis, om ikke 1000 vis av sånne ekle stikk fra den dama. http://www.barnimagen.com/forum/thread/7282635 Når verken pm eller noe annet funker, så er det vel bare å la sånne sure grinekjerringer holde på, for siden de har slitt så lenge så har de vel all rett til det? Jeg må vel gjemme meg bak at jeg har hatt 3 aborter på et år, jeg har 2 mislykka ivf bak meg og jeg har slitt med å bli gravid siden jeg ble 17 år. Har mistet totalt 5 ganger, og det kvalifiserer meg til å kjefte andre huden full, rakke ned på dem og tråkke dem enda lengre ned i den grøfta de allerede befinner seg i pga sorg over å ikke få et barn.Dette for å begrunne mitt innlegg tidligere. for det er vel lov til å tråkke på andre her inne hvis en har det vondt selv?
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 Et annet eksempel er da jeg ble gravid i februar i fjor og mistet. "åå da vet du ihvertfall at du kan bli gravid da." Er det noe å si til en som har mistet ? Og når en ny person spør om noe som ikke har med assistert å gjøre, så er det på hue og ræva ut. Spesielt hvis du er gravid, for da hører du ikke til her inne, for da kan noen bli støtt osv. Dere får kose dere her inne i all elendigheten. Jeg fatter ikke at jeg gidder å skrive dette innlegget en gang, for jeg har virkelig mistet sansen for dette forumet.
Søskenhåp adopterer Skrevet 26. mars 2008 #16 Skrevet 26. mars 2008 Unnskyld meg, men det innlegget i den tråden du postet over Villemo... Når noen har prøvd i 1 mnd. uten å bli gravide og "fortviler" da begynner det faktisk å bli latterlig - så det svaret fra snøfilla synes jeg faktisk var helt på sin plass. Nå aner jeg ikke hva den andre kranglingen har dreid seg om... Og ang. innlegget om "min bønn til Gud" osv. Dette svarte jeg på, men kan vel si at det provoserte meg på den måten at jeg synes at gudstro og bønn det er noe personlig som man kan holde for seg selv - og på et kristent forum, ikke her inne.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #17 Skrevet 26. mars 2008 Fordi jeg har et annet syn enn deg, og mitt syn er at høyere makter har veldig lite innvirkning på min fertillitet. Er ikke noe gærent at du mener noe annet, kjære deg!:-) Det jeg synes er gærent, er at enkelte ikke tåler at noen blir provosert av det. Og da mente jeg ikke deg. Grunnen til at jeg finner det provoserende, er rett og slett fordi at hvis det er sånn at Gud har innvirkning på det at jeg er steril, så må det i tilfelle være en slags straff da... Skjønner?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 26. mars 2008 #18 Skrevet 26. mars 2008 da sjønner jeg, og da er vi forsåvidt enig, vi har berre forskjellige syn (tro). Ingen sure miner;)
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #19 Skrevet 27. mars 2008 Ikke fra denne kanten heller! Man må bare respektere at andre mener noe annet, og det gjør jeg:-)
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #20 Skrevet 27. mars 2008 Hva mener du var uhyggelig med denne tråden? Det at jeg sier at jeg synes det er unødvendig å henge ut noen? Det at jeg mener det må være rom for ulike meninger? Eller rett og slett det at du har en annen mening enn meg? ;-)
Bella74 * baby 2 i magen :)* Skrevet 27. mars 2008 #21 Skrevet 27. mars 2008 Jeg tror vi alle kommer langt med et positivt syn på denne spesielle situasjonen vi er i. Til syvende og siste er vi nok ( desverre) i skjebnens hender, og bør ha hovedfokus på at " dette skal vi klare, dette skal vi komme positivt ut av". Jeg kan iallefall si at den dagen jeg mister den positive holdningen min til denne prosessen, så kommer jeg nok heller til å trekke meg unna BIM, heller enn å måtte belemre dere med mine da eventuelle negative tanker. Vil ønske alle dere kjempelykke til og håper dere alle lykkes med det dere ønsker ! Klem!
Emma*den lykkelige venter Skrevet 27. mars 2008 #22 Skrevet 27. mars 2008 Takk Sladrekjærringa for konstruktivt innlegg, og takk til deg Ann-ch for at du fikk innlegget til Bula slettet. Usmakelige innlegg har ingenting her inne å gjøre!!
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #23 Skrevet 27. mars 2008 Koselig at du ser det som konstruktivt, og ikke hets. For det var heller aldri meningen!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå