Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Datteren min har ammestreiket siden hun var ca 6 uker og gav helt opp rundt 4 mnd. Jeg pumper meg 5 ganger i døgnet men det kommer så lite og det minker stadig. Jeg pumper ca 15-20 minutter hver gang men det kommer bare ca 40-50 ml hver gang. Rundt 80 om morgenen. Er det mulig å få opp produksjonen med pumping? Jeg har pumpet 6 ganger i døgnet, men det er vanskelig å få til nå hvor hun sover mindre. Noen som har noen råd? Og er det noen som vet hvor viktig disse dråpene er? Jeg vil jo gjerne gi litt morsmelk - men er det egentlig noe vits i når det kun er 2-3 dl i døgnet?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Min sønn begynte med det samme i 6-8 ukers alder. Tok pupp i halvsøvne om dagen (måtte ta han før han våkna) til ca 4 - 5 mnd. Deretter bare pupp 2-3 ganger om natta til 8 mnd, så helt stopp. Begynte å pumpe allerede et par uker etter fødsel. Har pumpet mer og mer ettersom småtten tok mindre pupp. For å ha høy produksjon (for min del vil det si over 6 dl) måtte jeg pumpe 7-8 ganger i døgnet inkl nattamming eller 1 nattpumping ved 3 tiden. For å øke melkemengden måtte jeg pumpe 9-10 ganger i døgnet over to-tre døgn. Nå orker jeg ikke så mye pumping, så det blir 5 ganger i døgnet og bare 5 dl melk. Det dårlige brystet som virker tett gir bare 1,5 dl. Mitt barn er nå 9 1/2 måned, men siden det nesten bare vil ha melk har jeg holdt på lenge med pumpingen. Jeg ville ha prøvd med noen økedager og sett om det virker. Økes produksjonen da kan du holde det gående lenge med brukbar melkemengde på 5-6 pumpinger i døgnet. MM har vært kjekt i vinter for å unngå for mye sykdom (har 2 større barn som smitteobjekt). Jeg ser fram mot pumpeslutt når vår/sommervarmen kommer;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå